معرفی کتاب ۵۰۴ واژه ضروری زبان انگلیسی (504 Absolutely Essential Words) + دانلود رایگان PDF

کتاب ۵۰۴ لغت ضروری زبان انگلیسی  (Absolutely Essential Words 504) یکی از بهترین کتاب‌های آموزش لغت انگلیسی است و پرتکرارترین و پرکاربردترین لغات زبان انگلیسی را از کتاب‌ها، مجلات، مطبوعات، فیلم‌ها و مکالمات روزمره انگلیسی زبانان گردآوری کرده است.

این کتاب شامل ۴۲ درس  و هر درس شامل ۱۲ لغت است که توسط Jalius Liebb , Murry Brombery و Arth Traiger  در ۲۰۶ صفحه  نوشته شده است و انتشارات   Barrons Educational Series آن را منتشر کرده‌.

افراد برای شرکت در آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس، تافل یا آزمون دولینگو معمولا کلمات کتاب 504 را حفظ می‌کنند.

504

در این مطلب به بررسی کتاب ۵۰۴ می‌پردازیم و به شما راهکارهایی برای حفظ کردن لغات انگلیسی ارائه می‌دهیم. البته بهتر است قبل از مطالعه کتاب 504، با روش‌های یادگیری سریع لغات انگلیسی آشنا شوید تا بتوانید لغات این کتاب را به سرعت حفظ کنید.

علاوه بر کتاب 504، کتاب های دیگری هم برای یادگیری لغات زبان انگلیسی وجود دارد. کتاب 1100 و کتاب 3000 لغت لانگمن دو کتاب آموزش لغت زبان انگلیسی هستند که مطالعه آن‌ها می‌تواند به گسترش دایره لغات در ذهن شما کمک کند.

اهمیت یادگیری لغت های جدید

اگر شما نیز قصد دارید زبان جدیدی یاد بگیرید باید بدانید که یادگیری لغات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لغات و واژگان پایه و اساس یک زبان را تشکیل می‌دهند. با در کنارهم قرار گرفتن این لغات، اصطلاحات پیچیده‌تر و حتی ساختارهای گرامری تشکیل می‌شوند. برای درک بهتر اهمیت یادگیری واژگان از شما می‌خواهم خاطره‌ای از یکی از اساتید بریتانیایی که مدتی در دانشگاه‌های ژاپن تدریس می‌کرده را بخوانید.

مثالی را با هم مرور کنیم …

روزی او قصد خرید آرد از سوپرمارکت را داشته و جمله‌ای را برای خرید آرد آماده کرده بوده که معنی آن به انگلیسی می‌شد:

?…. Excuse me, where is the

ولی مشکلی وجود داشت. او نمی‌دانسته که معنی آرد به ژاپنی چه می‌شود، بنابراین از یکی از دانشجویان ژاپنی خود می‌خواهد معنی آرد (flour) را به ژاپنی به او بگوید ولی آن دانشجو به اشتباه flower می‌شنود در نتیجه استاد در سوپر مارکت به بخش گل‌ها فرستاده می‌شود. از این داستان متوجه می‌شویم که چه اندازه دانستن لغت می‌تواند در برقراری ارتباط مهم باشد. تنها دانستن یک کلمه آرد بدون به کار بردن هیچ دستور گرامری، می‌توانست او را به هدفش برساند.

از دیگر دلایل مهم یادگیری لغت این است که می‌توانید دقیق‌تر و مختصرتر صحبت کنید. یعنی با به کاربردن کلمات کمتر منظور خود را بهتر به طرف مقابل برسانید.

ساختار کتاب 504 لغت ضروری زبان انگلیسی

کتاب ۵۰۴ واژه ضروری متن‌های کوتاهی دارد که به شما کمک می‌کند کلماتی را که یاد گرفته‌اید در متن ببینید و از این طریق باعث تقویت درک مطلب شما می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های این کتاب که سبب تمایز آن با سایر کتاب‌های وکب شده وجود تمرینات به صورت جای خالی (fill-in-the-blanks exercises) است. انجام این تمرینات باعث تثبیت کلمات در ذهن‌تان می‌شود و همچنین از این طریق می‌توانید میزان پیشرفت خود در یادگیری کلمات را بسنجید.

چگونه لغت های کتاب 504 را حفظ کنیم

یکی از مشکلات اساسی افراد در حفظ لغات کتاب۵۰۴ این است که پس از چند هفته کلماتی را که حفظ کرده‌بودند، فراموش می‌کنند و حفظ کردن دوباره این لغات امری خسته‌کننده و کسالت‌آور می‌شود. در ادامه به راهکارهایی اشاره خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند هرچه بهتر نه تنها لغات این کتاب بلکه همه لغات انگلیسی را حفظ کنید و از حفظ کردن آن‌ها لذت ببرید.

روش اول: جمله‌سازی و به خاطر سپردن لغات زبان انگلیسی

برای حفظ کردن لغت سعی کنید آن‌ها را در جملات به کار ببرید و با استفاده از جملات آن‌ها را حفظ کنید. بهتر است جملاتی که انتخاب می‌کنید مربوط به زندگی روزمره خودتان باشد تا حفظ کردن آن ساده ‌تر شود.

مغز شما چیزی را که مربوط به زندگی واقعی و روزمره‌تان باشد را  سریع‌تر پردازش می‌کند بنابراین راحت‌تر می‌توانید آن را به یاد آورید. مثلا اگر همیشه با خواهر و برادرتان دعوا می‌کنید از این قضیه می‌توانید برای ساختن جمله با  کلمهquarrel  استفاده کنید.

.I always quarrel with my brother

همین طور واقعی بودن این جملات به شما کمک می‌کند هنگام خواندن دوباره آن‌ها سریعا آن شرایط را تجسم کنید و معنی کلمه به خوبی در ذهن شما حک می‌شود.

مزیت دوم استفاده از این روش این است که وقتی کلمه را در جمله استفاده می‌کنید، طرز به کاربردن درست آن در جمله را به خوبی یاد می‌گیرید.

روش دوم: حفظ واژگان زبان انگلیسی به کمک نمانیک 

کلمه مورد نظرتان را به یک کلمه در زبان مادری‌تان ربط بدهید. مثلا با دیدن کلمه Linger  به یاد کلمه‌ لنگر می‌افتید و در اصطلاح روزانه می‌گوییم لنگر انداختن و ماندن. پس linger به معنی ماندن است.

این روش به نمانیک معروف است. سال‌هاست که افراد زیادی در سرتاسر جهان از این روش استفاده می‌کنند و از نتایج آن بسیار راضی هستند. شما نیز می‌توانید به سادگی این روش را امتحان کنید.

روش سوم: استفاده از فلش کارت برای تقویت وکب زبان انگلیسی

اگر حافظه تصویری خوبی دارید می‌توانید از فلش کارت استفاده کنید. یکی از مزایای این روش این است که به راحتی می‌توانید آن‌ها را همیشه و در هر مکانی نزد خود داشته باشید و در زمان‌هایی که در اتوبوس، مترو و یا در اتاق انتظار پزشک به سر می‌برید به جای گله و شکایت به تقویت زبان خود بپردازید.

البته اگر دوست دارید به غیر از لغات، سایر مهارت‌های زبان انگلیسی مثل گرامر، اسپیکینگ و … را نیز تقویت کنید، می‌توانید از دوره‌های آنلاین و رایگان سایت یودمی استفاده کنید.

دانلود رایگان PDF کتاب 504 لغت ضروری

فایل کتاب 504 انگلیسی را می‌توانید در قالب pdf دانلود کنید و هر کجا که هستید روی موبایل، تبلت یا کامپیوتر خود آن را مطالعه کنید و دایره واژگانتان را گسترش دهید.

ویدیوهای منتخب کاربردی با تخفیف ویژه برای شما

مطالب مرتبط