معرفی بهترین کتاب‌های آکادمیک برای تقویت زبان انگلیسی

در دنیای شلوغ و پرمشغله امروزه افراد فرصت کافی برای رفتن به کلاس‌ زبان ندارند، از طرفی تقویت زبان نیز به یکی از ملزومات زندگی کاری و تحصیلی آن‌ها تبدیل شده‌است.  در چنین شرایطی راه حلی که می‌تواند این مشکل را حل کند، تقویت زبان به صورت خودآموز است.

در ادامه کتاب‌های مناسب برای تقویت زبان به صورت خودآموز را به شما معرفی خواهیم کرد. لازم است بدانید کتاب‌های معرفی شده برای اهداف آکادمیک مناسب هستند  و اگر قصد دارید در آزمون‌های بین‌المللی همچون آیلتس و تافل شرکت کنید، این کتاب‌ها گزینه‌هایی مناسب برای شما هستند. براساس اینکه سطح زبان انگلیسی شما کدام یک از سطوح زیر است می‌توانید از کتاب‌های معرفی شده استفاده کنید.

  • سطح A1 : Beginner
  • سطح A2: Elementary
  • سطحB1: Intermediate
  • سطح B2: Upper Intermediate
  • سطح C1: Advanced
  • سطح C2: Proficient

Academic Learning Books

  •  Skills for Success
  •  Inside
  • Academic Encounters
  •  Longman Academic Writing Series

معرفی کتاب‌های Skills for Success

نويسنده: Arline Burgmeier
ناشر: Oxford
سطوح کتاب: Inside Reading 1, 2, 3, 4

مجموعه کتاب‌های Skills for Success توسط انتشارات آکسفورد چاپ شده‌اند و اطلاعات خوبی برای سطوح A1 تا C1 را در اختیار زبان‌آموزان می‌گذارند. کتاب‌های این مجموعه شامل 6 سطح هستند که هرسطح دارای 10 درس است. هریک از دروس دارای بخش‌های مشخصی هستند که زبان‌آموزان برای تقویت مهارت‌های اسپیکینگ و لیسنینگ خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. متن تمامی لیسنینگ‌ها و پاسخ تمرین‌ها نیز در پایان هر کتابی قرار گرفته‌اند، همین امر باعث شده مجموعه کتاب‌های Skills for success، کتاب‌هایی مناسب برای تقویت زبان به صورت خودآموز محسوب شوند.

معرفی کتاب‌های Inside Reading

نويسنده: Nigel A. Caplan
ناشر: Oxford
سطوح کتاب: Inside Writing intro, 1, 2, 3, 4

مجموعه کتاب‌های Inside reading توسط انتشارت آکسفورد چاپ شده‌اند و شامل 4 سطح هستند. این کتاب‌ها مناسب زبان‌آموزان سطوح A1 تا C1 هستند. متن‌های موجود در کتاب‌های Inside reading متن‌هایی آکادمیک هستند و زبان‌آموزان با خواندن متن‌های متعدد نه تنها مهارت درک مطلب خود را افزایش می‌دهند بلکه مهارت نگارش آن‌ها نیز تقویت می‌شود.

معرفی کتاب‌های Inside Writing

نويسنده: Nigel A. Caplan
ناشر: Oxford
سطوح کتاب: Inside Writing intro, 1, 2, 3, 4

این سری از کتاب‌ها توسط انتشارات آکسفورد چاپ شده‌اند و شامل 5 سطح هستند. محتوای این کتاب‌ها برای زبان‌آموزان سطوح A1 تا C1 مناسب هستند. آن دسته از زبان‌آموزانی که قصد دارند نگارش آکادمیک خود را تقویت کنند، می‌توانند از محتوای کتاب‌های Inside writing استفاده کنند.

معرفی کتاب‌های Inside listening and Speaking

نويسنده: Kristin Sherman
ناشر: Oxford
سطوح کتاب: Inside Listening and Speaking intro, 1, 2, 3, 4

این کتاب‌ها مجموعه‌ای منحصر به فرد از انتشارات آکسفورد برای تقویت مهارت لیسنینگ و اسپینگ زبان‌آموزان سطوح A1 تا C1 هستند. کتاب‌های ‌ Inside listening and Speaking دارای 5 سطح هستند و هر سطح شامل مجموعه‌ای از کتاب‌اصلی، فایل صوتی و فایل تصویری است.

‌‌‌معرفی کتاب Academic Encounters

نويسنده:  Kim Sanabria
ناشر:   cambridge
سطوح کتاب:Academic Encounters 1, 2, 3, 4

این مجموعه کتاب‌ها توسط انتشارات کمبریج منتشر شده‌اند و دارای 4 سطح هستند. زبان آموزان سطوح A1 تا C1 برای تقویت زبان خود می‌توانند از محتوای این کتاب‌ها استفاده کنند. تمرکز این کتاب‌ها بر تقویت مهارت گفتاری و شنیداری زبان‌آموزان است. همان طور که از اسم‌ آن‌ها مشخص است محتوای کتاب‌های Academic Encounters بیشتر به بررسی مباحث آکادمیک می‌پردازد و شامل موضوعات مختلفی است که افراد در سطوح دانشگاهی با آن‌ها مواجه می‌شوند، پس برای افرادی مناسب هستند که در حال گذراندن مقاطع دانشگاهی‌اند یا از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

معرفی کتاب‌های Longman Academic Writing Series

نويسنده: Linda Butler
ناشر: Pearson
سطوح کتاب: Longman Academic Writing 1, 2, 3, 4, 5

این کتاب‌ها توسط انتشارات پیرسون تالیف شده‌اند. کتاب‌های Longman Academic Writing دارای 5 سطح هستند و برای زبان‌آموزان سطوح A1 تا C1 مناسب هستند. در این سری از کتاب‌ها نگارش از ابتدایی‌ترین سطح یعنی نوشتن جمله آغاز می‌شود و تا سطوح پیشرفته مانند نگارش مقاله پیش می‌رود.

کتاب‌های خودآموز

با بهترین کتاب‌های خودآموز آشنا شوید

مطالب مرتبط