کتاب "اجرای ناب"

صفحه اصلی » کتاب‌ها » اجرای ناب
اجرای ناب

نام کتاب انگلیسی: Runnig Lean

نویسنده: اش ماوریا

مترجم: علیرضا کاظمی نیا

قطع: رقعی

کاغذ: تحریر

تعداد صفحه: 236

قیمت: 158000 تومان

اجرای ناب: حرکت از ایده اولیه به سمت محصول مطلوب مشتری

امروز عصر فرصت‌های بی‌نظیر برای نوآوری است و بیش از هر زمان، محصول‌های جدید ساخته‌می‌شود؛ اما بیشتر این محصول‌ها شکست می‌خورند. این شکست به دلیل ناتوانی ما در تکمیل طرحی که اقدام به ساخت آن کرده‌ایم نیست؛ بلکه دلیل آن هدر دادن منابعمان است. اکثر کارآفرین ها پول، زمان و انرژی خود برای ساخت یک محصول اشتباه هدر می دهند. آن‌چه نیاز است یک فرآیند سیستماتیک برای سرعت بخشیدن اعتبارسنجی ایده‌های جدید و بالا بردن شانس موفقیت است، که این وعده‌ی کتاب «Running Lean» یا همان «اجرای ناب» است. 

 Ash Maurya، بنیان‌گذار استارتاپ Spark59، در مورد چگونگی شروع یا رشد یک کسب‌وکار بر اساس اصول ناب اریک ریس در کتاب «The Lean Startup»، بحث می‌کند. این کتاب روندی گام به گام به شما ارائه می دهد تا بتوانید از ایده اولیه خودتان شروع کرده و لایه لایه ریسک های مختلف را برطرف بکنید. بنابراین، می توان آن را مکمل کاربردی کتاب نوپای ناب دانست. 

اصول فراگیر اجرای ناب

اجرای ناب بر اساس سه اصل فراگیر بنا شده است:

  1. اول اینکه باید حتما طرح اولیه خودتان را روی کاغذ بیاورید. این کار باعث می شود که ذهنتان منظم تر شده و از ایده های خیالی خارج شوید. به علاوه اینکه می توانید طرحتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. این کار با استفاده از بوم ناب انجام می شود که یکی از ابزارهایی است که این کتاب در اختیارتان می گذارد.
  2. گام دوم شناسایی پرخطرترین بخش های طرح است. برای ایجاد یک محصول موفق باید ریسک را کاهش داد. استارتاپ ماهیتی پرریسک دارد و کار واقعی ما این است که ریسک را گام به گام کاهش دهیم. کتاب اجرای ناب به شما یاد می دهد که چگونه ریسک های مشتری، بازار و محصولاتان را کاهش دهید.
  3. گام سوم انجام آزمایش های نظام مند است. تا این مرحله، تمام تفکرهایی که داشته ایم، صرفاً فرضیه هستند و باید دید که چقدر در دنیای واقعی عملی می شوند. برای این کار باید آزمایش انجام دهیم. استارتاپ ناب چرخه ای برای یادگیری دارد که از سه گام ساخت، اندازه گیری و یادگیری تشکیل شده است. باید با طی کردن این چرخه ایده های خودمان را تست کنیم.

خلاصه ای از اجرای ناب از زبان مترجم آن

خرید آنلاین ترجمه کتاب اجرای ناب

ابزاری ایده آل برای مدیران و صاحبان کسب و کارها و استارتاپ ها

درس هایی که از اجرای ناب می گیریم

تفاوت ناب بودن با ارزان کار کردن

بزرگ‌ترین تصور غلط اکثر افراد قبل از خواندن کتاب «Running Lean» یا «اجرای ناب» این است که تصور می‌کنند کلمه Lean به معنی ارزان تمام کردن کارهاست؛ اما پس از مطالعه، درک آن‌ها از ناب بودن تغییر می‌کند. کلمه lean به این معنی است که باید منابع خود را بشناسیم و آن‌ها را به بهترین نوع ممکن استفاده کنیم. مهم‌ترین منبع یک استارتاپ زمان است.

ترویج محصول

ترویج محصول مسئله‌ای است که تمام شرکت ها با آن مواجه‌اند. در متدولوژی ناب، به جای این‌که نرم افزار خود را توسعه دهید و سپس یک تیم بازاریاب استخدام کنید که محصول شما را بفروشد، بر فروش محصول در حال توسعه تمرکز می‌کنید. در واقعیت، هیچ محصولی به بهترین شکل توسعه پیدا نمی‌کند و نواقصی دارد؛ بسیاری از توسعه‌دهندگان به دنبال کمال در کار خود هستند ولی این کار الزاما به معنی فروش نیست.

تمرکز روی مشتری

پیام اصلی و تکراری در سرتاسر کتاب اجرای ناب، «تمرکز بر مشتریان» است. تمرکز بر مشتری در یک کسب‌و‌کار، همه چیز است؛ چراکه این مشتری است که در نهایت محصول یا خدمت شما را می‌خرد. اگر مشتری راضی نباشد، درآمدی نخواهید‌داشت. بنابراین، یکی از مهم‌ترین گام‌هایی که یک استارتاپ طی می‌کند این است که مشتری‌های خود را بشناسد و اعتبارسنجی نماید تا بتواند ریسک مشتری را از کار خود حذف کند.

اعتبار سنجی محصول

قبل از معرفی یک محصول جدید، چگونه بازار را تجزیه و تحلیل می‌کنید و کارایی کالا را در بازار بررسی می‌کنید؟ یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌های یک شرکت این است که محصولی ‌بسازد که هیچ‌کس به آن نیاز ندارد و آن را نمی‌خرد. کسب و کارها در ابتدا باید نیاز مشتریان را بفهمند. متوقف کردن یک کسب و کار بسیار آسان‌تر از این است که هزاران دلار برای آن هزینه کنید و سپس بفهمید محصول شما مشتری ندارد.

تعامل با مشتری

رویکرد متدولوژی ناب برای توسعه مشتری، پرسش از آن‌ها درباره تجربیات شخصی‌شان است. این کار به صورت یک گفت‌و‌گوی رو‌در‌رو انجام می‌شود. از مشتریتان برای نوشیدن یک فنجان قهوه دعوت کنید و پرسش‌هایی مانند تجربیات او در استفاده از محصول، مشکل‌هایی که با آن مواجه شده‌است، نحوه آشنایی با محصول، راه‌های توسعه محصول و ویژگی‌های مورد نیاز او برای توسعه محصول در آینده بپرسید.

حل مسأله در چهار مرحله

نویسنده این کتاب فرآیندی چهار مرحله‌ای را به عنوان راهی برای حل مشکلات موجود در بازار استفاده می‌کند. اما به نظر می‌رسد این فرآیند برای هر کاری قابل استفاده است! این مراحل عبارتند از فهم مشکل، تعریف کردن راه حل، اعتبارسنجی کیفی و بررسی کمی. دلیل قدرتمند بودن این فرآیند چهار مرحله‌ای این است که نه تنها بررسی کمی انجام می‌دهد، بلکه کیفیت را نیز مورد آزمایش قرار می‌دهد. این متد توسط بسیاری از صاحبان کسب و کار مورد استفاده قرار گرفته‌است.

جمع بندی

چه یک فرد با تجربه در زمینه استارتاپ ها باشید و چه تازه‌کار، کارآفرینان در تمام فرآیند یادگیری خود نیاز دارند دانش خود را در سطوح راهبردی و مدیریتی افزایش دهند. کتاب«Running Lean» یا «اجرای ناب» می‌تواند راه‌گشای این مسیر پر پیچ و خم باشد. مطالعه این کتاب به همه علاقه‌مندان و فعالان این حوزه توصیه می‌شود.

کتاب «اجرای ناب» در سال 2010، توسط اش ماوریا، نوشته شد‌ و در سال 2012 به چاپ رسید. او که مشغول اداره استارتاپ خود بود، پس از آشنایی با مفهوم «استارتاپ ناب» به این نتیجه رسید که این مدل، راه حلی عملی برای استارتاپها نیست. ماوریا مطالعات خود را در این زمینه ادامه و در نهایت کتاب کاربردی «اجرای ناب» را نوشت.

کتاب «اجرای ناب» در سال 2010، توسط اش ماوریا، نوشته شد‌ و در سال 2012 به چاپ رسید. او که مشغول اداره استارتاپ خود بود، پس از آشنایی با مفهوم «استارتاپ ناب» به این نتیجه رسید که این مدل، راه حلی عملی برای استارتاپها نیست. ماوریا مطالعات خود را در این زمینه ادامه و در نهایت کتاب کاربردی «اجرای ناب» را نوشت. 

بسته پرواز: کتاب های ویژه کارآفرینی و کسب و کار با هدیه های ویژه

پیش از خرید این کتاب، پیشنهاد می کنیم بسته پرواز را بررسی کنید این بسته برای کارآفرینان و علاقه مندان به استارتاپ و کسب و کار مناسب است.

خرید آنلاین کتاب اجرای ناب

هزینه نسخه چاپی: 158000 تومان

هزینه ارسال به سراسر کشور: 35000 تومان

زمان ارسال: سفارش هایی که در طول هفته ثبت شوند در روز بعدی از طریق پست ارسال خواهند شد

تذکر: سفارش هایی که از چهارشنبه تا جمعه و روزهای تعطیل ثبت شوند، در اولین روز کاری بعدی ارسال می شوند. بسته به عملکرد اداره پست، حدود بین 2 تا 4 روز کاری زمان می برد تا کتاب به دست شما برسد.

دیگر کتاب های مجموعه کارآفرینی ناب

مجموعه کتاب های کارآفرینی ناب، شما را در مسیر کارآفرینی از ابتدا تا رشد کسب و کارتان هدایت می کنند.

اجرای ناب

نام کتاب انگلیسی: Runnig Lean

نویسنده: اش ماوریا

مترجم: علیرضا کاظمی نیا

قطع: رقعی

کاغذ: تحریر

تعداد صفحه: 236

قیمت: 158000 تومان