چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

اگر فرصت کافی برای رفتن به کلاس زبان نداشته باشید، هزینه‌ های کلاس زبان برای شما سنگین باشد یا بخواهید علاوه بر کلاس، در خانه تمرین بیشتری داشته باشید، منابع بسیاری در اختیار شماست. اما استفاده پراکنده از همه این منابع به شما کمکی نمی‌کند، علاوه بر آن باعث سردرگمی هم می‌شود. پس از مدتی استفاده از منابع متعدد و گوناگون متوجه می‌شوید اصلا نمی‌دانید کجای راه ایستاده‌اید و چه باید بکنید.

آقای مترجم نقشه راه دقیق و مفیدی برای تقویت زبان شما تدارک دیده‌است. با کمک مطلب‌های آموزش زبان آقای مترجم می‌توانید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. در این مطلب نقشه راه یادگیری و تقویت زبان را به شما نشان می‌دهیم.

1. چرا زبان خود را تقویت کنیم؟

اگر صرفا برای همراهی با دوستان خود به کلاس زبان بروید، در میانه‌های راه انگیزه خود را از دست می‌دهید. باید بدانید چرا می‌خواهید یک زبان را یاد بگیرید. دلایل یادگیری زبان را بدانید و زبانی انتخاب کنید که یادگیری آن به نفع شماست.

2. آشنایی با فرایند یادگیری زبان

در این مرحل با زبان، بخش‌های زبان، مهارت‌های زبان، یادگیری زبان و نظریه‌های یادگیری زبان آشنا می‌شوید. اگر دید جامعی در مورد مطلبی داشته باشید، بهتر می‌توانید آن را بیاموزید.

3. بررسی جایگاه در مسیر یادگیری زبان

اگر سطح زبان ضعیفی داشته باشید و به سراغ منابع مفید برای سطح‌های بالاتر بروید، ناامید و دلزده می‌شوید. از سوی دیگر اگر سطح زبان شما بالا باشد اما منابع سطح‌های پایین‌تر را بخوانید، نکته جدیدی یاد نمی‌گیرید.

  • پس ابتدا با کمک مطلب آزمون تعیین سطح، سطح زبان خود را بیابید. این مرحله مهم‌ترین مرحله یادگیری زبان است. نمی‌توان براساس حدس و گمان تعیین سطح کرد، یک آزمون جامع بهترین انتخاب این مرحله است.
  • سپس سطح زبان خود را در دفتر خاطرات یادگیری زبان بنویسید. این دفتر تا انتهای راه همراه شماست. به شما انگیزه می‌دهد، تشویقتان می‌کند و مانند یک دوست صادق و وفادار اشتباه‌ها و ضعف‌هایتان را کنار گوشتان زمزمه می‌کند.

4. انتخاب منابع مفید برای یادگیری و تقویت زبان

در این مرحله آقای مترجم منابع مفید فراوانی را در سه دسته اصلی معرفی کرده‌است؛ کتاب‌ها، فایل‌های شنیداری (آهنگ‌ها) و فیلم‌ها.

بهترین کتاب های خودآموز زبان انگلیسی

بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان انگلیسی

  • در بخش آهنگ‌ها ابتدا نشان دادیم که با کمک آهنگ می‌توان زبان انگلیسی را تقویت کرد، سپس توضیح دادیم چگونه با کمک آهنگ می‌توان زبان انگلیسی را تقویت کرد و در نهایت لیستی از بهترین آهنگ‌های مفید برای تقویت زبان انگلیسی را ارایه دادیم.
  • فیلم دیدن به تنهایی نمی‌تواند باعث تقویت زبان شود، بلکه باید مراحل آموزشی را پشت سر گذاشت و به اندازه کافی فیلم را تکرار کرد. ابتدا آموزش دادیم که چگونه با کمک فیلم زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم و سپس فیلم‌ها و سریال‌‌هایی برای یادگیری زبان معرفی کردیم.

چگونه با کمک فیلم زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

چند فیلم برای تقویت زبان انگلیسی- بخش اول

چند فیلم برای تقویت زبان انگلیسی- بخش دوم

5. مهارت‌های اصلی یادگیری زبان

برای یادگیری زبان چهار مهارت اصلی داریم که باید بر آن‌ها مسلط شوید تا بتوانید به خوبی صحبت کنید، بخوانید، بنویسید، حرف‌ دیگران را متوجه شوید و ارتباط برقرار کنید. علاوه بر آن‌ها مهارت‌های دیگری هم هستند که کمک زیادی به یادگیری این چهار مهارت می‌کنند.

  • لیسنینگ اولین مهارت زبان است که باید تقویت شود. باید خوب بشنوید تا بتوانید خوب صحبت کنید و لهجه خوبی داشته باشید. برای تقویت لیسنینگ می‌توانید از بخش آهنگ‌ها هم کمک بگیرید.
  • اسپیکینگ برای بسیاری از افراد مهم‌ترین مهارت یادگیری زبان تلقی می‌شود. با تقویت اسپیکینگ می‌توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. علاوه بر تقویت اسپیکینگ، به فکر تقویت لهجه هم باشید.

روش های تقویت لهجه انگلیسی

  • ریدینگ مهارت مهم دیگری است که به شما کمک می‌کند متن‌ها و مقاله ها را بهتر بخوانید و متوجه معنای آن‌ها شوید. با خواندن کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی و کتاب‌های داستان می‌توانید ریدینگ خود را بهتر کنید. هر چه کلمه‌های بیشتری بدانید و دایره واژگان گسترده‌تری داشته باشید، ریدینگ برای شما ساده‌تر خواهدشد.

چگونه دایره لغات انگلیسی خود را افزایش دهیم

9 راهکار برای یادگیری آسان و سریع واژه های زبان انگلیسی

  • رایتینگ یکی از بخش‌های مهم در آزمون‌های زبان انگلیسی است. اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس یا تافل یا دیگر آزمون‌های معتبر را دارید، می‌خواهید به زبان انگلیسی مقاله یا کتاب بنویسید و یا مکاتبه و نامه نگاری داشته باشید، باید رایتینگ خود را تقویت کنید.

6. ابزارهای کمک آموزشی برای یادگیری زبان

این روزها همه ما یک گوشی تلفن همراه اندروید داریم که همیشه همراهمان است، مدام آن را چک می‌کنیم، ساعت و ضبط صوت و دوربین شخصی ما شده، وسیله ارتباط با دوستان و همکاران است، گاه اسباب‌بازی می‌شود و گاه محل مطالعه و یادگیری. آقای مترجم اپلیکیشن‌های مفید برای تقویت زبان را به شما معرفی می‌کند تا از گوشی تلفن خود بهترین استفاده را ببرید.

ابزار مهم دیگری که همیشه همراه زبان آموزان بوده، دیکشنری است. یک دیکشنری خوب معنی کلمه‌ها، هم معنی ها و متضادها و تلفظ صحیح کلمه‌ها را به شما می آموزد.

دیکشنری های تخصصی انگلیسی

بهترین دیکشنری های زبان انگلیسی

7. شیوه‌های عجیب تقویت زبان

تنبل‌ها دوست دارند همه چیز را یاد بگیرند اما زمان و انرژی زیادی برای یادگیری صرف نکنند. اگر شما هم جزو دسته تنبل‌ها هستید، به شما قول نمی‌دهیم در خواب زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید اما با کمک مطلب یادگیری زبان انگلیسی در خواب می‌توانید لیسنینگ خود را بهبود دهید و دایره لغت خود را هم بهتر کنید.

باهوش‌ها دوست دارند از همه منابع و امکانات موجود برای رسیدن به هدفشان کمک بگیرند. حالا اگر باهوش‌ها تصمیم بگیرند زبان جدیدی یاد بگیرند یا زبان انگلیسی خود را تقویت کنند چه؟ آن‌ها عادت‌های نوابغ خلاق را در زندگی روزمره کشف می‌کنند و از آن عادت‌ها برای یادگیری زبان کمک می گیرند.

امروز نقشه گنج یادگیری زبان در سایت آقای مترجم را مرور کردیم. می‌توانید با کمک این مطلب‌ها مهارت‌های زبان خود را ارتقا دهید و به خوبی انگلیسی صحبت کنید. آقای مترجم با ارایه راهکارهای خلاقانه، ساده و مفید در راه تقویت و یادگیری زبان همیشه همراه شماست.

مطالب مرتبط