چه شغل های جذابی به زبان دوم نیاز دارند؟

انسان‌ها در کودکی رویاهای بزرگی دارند اما هرچه بزرگتر می‌شوند، رویاها دورتر و دورتر می‌شوند. تا جایی‌که ناپدید و فراموش می‌شوند. ما رویاهایمان را رها می‌کنیم و به پرونده‌ها، گزارش‌های کاری و میزهای اداره می‌چسبیم تا از نظر مالی تامین شویم. امروز آقای مترجم یک راه میان‌بر برای رسیدن به رویاهای کودکی به شما می‌آموزد.

راهی برای دست‌یابی به شغل‌های هیجان انگیز؛ زبان دوم یاد بگیرید! برای بعضی ساده به نظر می‌رسد و برای بعضی دیگر ممکن است خیلی سخت باشد. شغل‌های زیادی وجود دارند که به افرادی نیاز دارند که آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی یا زبان‌های دیگر را بدانند. اگر به دنبال شغل مناسبی می‌گردید، دانستن زبان دوم می‌تواند مانند چراغی مسیر شغلی شما را روشن کند. استخدام شدن در یک شغل رویایی کمی دشوارتر است، اما بازهم برای کسی که زبان دوم می‌داند استخدام شدن راحت‌تر خواهدبود.

امروزه تقاضا برای کارمندان دوزبانه افزایش یافته‌است. گزارش‌های جدید در تجارت آمریکایی نشان می‌دهند که از سال 2010 تا 2015 تقاضا برای استخدام کارمندان دوزبانه دوبرابر شده‌است. این گزارش‌ها حاکی از افزایش شغل‌‌هایی با این نیاز در زمینه‌های فناوری اطلاعات، امور مالی، مراقبت‌های بهداشتی و خدمات اجتماعی هستند. بنابراین یادگیری زبان دوم می‌تواند شانس شما را تقریبا در همه زمینه‌های شغلی افزایش دهد. اگر کارمند هستید باید بدانید که کارمندان دوزبانه معمولا بیشتر از همکاران یک زبانه خود درآمد دارند. درآمد کارمندان دو زبانه در هر ساعت 5 تا 20 درصد بیشتر از همکاران خود درآمد کسب می‌کنند. آن‌چه امروز می‌خوانیم فهرست کوتاهی از چند شغل رویایی است که برای استخدام شدن درآن‌ها باید دوزبانه باشید؛

1. مدیر فروش بین‌المللی

اگر کار کردن در محیط‌های مختلف را دوست دارید، توانایی متقاعد کردن دیگران را دارید و دوزبانه یا چندزبانه هستید، کار به عنوان مدیر فروش بین‌الملل می‌تواند شغل رویایی شما محسوب شود. در هر شرکتی که محصولی ارایه می‌کند، می‌توانید چنین شغلی را بیابید. امروزه همه شرکت‌ها در تلاش هستند در دهکده جهانی با همتایان خود ارتباط برقرار کنند و محصولات‌ خود را برای مشتری‌های تمام جهان به نمایش بگذارند. در چنین شرایطی تسلط بر حداقل یک زبان خارجی می‌تواند راه‌گشای آن‌ها در مسیر ورود به بازار جهانی باشد. مدیر فروش بین‌الملل ممکن است نیاز به سفرهای خارجی داشته باشد یا از دفتر محلی‌ کارهای خود را پیگیری کند. زبان چینی مناسب‌ترین زبان برای استخدام شدن در این شغل است.

2. مشاور تحصیل خارج از کشور

اگر سفرهای تحصیلی شما را به وجد می‌آورند، مشاور تحصیل خارج از کشور شغل مناسب شما است. مشاور تحصیل در خارج از کشور فرصت‌هایی برای افراد فراهم می‌آورد تا بتوانند به دانشگاه‌های خوب در سطح جهانی بروند. از سوی دیگر دانشگاه‌ها را نیز مجاب به پذیرش دانشجوها می‌کند. برای آزمون‌های زبان و دیگر آزمون‌های تخصصی برنامه‌ریزی می‌کند، مسایل ایمنی بین‌المللی را بررسی می‌کند، برنامه تحصیلی دانشجو در خارج از کشور را پیگیری می‌کند و کارهای اداری را انجام می‌دهد.

3. خبرنگار بین‌المللی

این روزها شغل خبرنگاری در سطح جهانی اشباع شده‌است، بااین‌حال سخنران‌های بزرگ در زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف هنوز به دنبال خبرنگاری دوزبانه یا چندزبانه هستند تا داستان جهان را با او در میان بگذارند. خبرنگاران بین‌المللی برای پوشش خبری به تمام جهان سفر می‌کنند. محیط کار آن‌ها بیشتر در میان جنگ‌ها، زلزله‌ها، سیل‌ها و دیگر مشکلات بزرگ است، پس می‌توان خبرنگاری بین‌المللی را شغلی مناسب برای کسانی دانست که به‌دنبال آدرنالین بالا هستند! هرچه یک خبرنگار بین‌المللی زبان‌های بیشتری بداند برای کارش بهتر است. اگر با افراد به زبان مادری خودشان مصاحبه کنید، راحت‌تر و بیشتر حرف می‌زنند. زبان‌های مناسب برای این افراد به منطقه تحت‌پوشش آن‌ها بستگی دارد، بااین‌حال عربی، روسی و کره‌ای برای پوشش اخبار سیاسی مناسب‌ترین زبان‌ها هستند.

به نظر می‌رسد اگر دوزبانه یا چندزبانه شوید شانس شما برای دست‌یابی به یک شغل رویایی چندبرابر خواهدشد. اگر شغل رویایی شما در لیست بالا نیست، دقت داشته باشید که چندزبانه بودن به طور کلی شانس دست‌یابی به یک شغل مناسب را افزایش می‌دهد. همین امروز دست به کار شوید و آموختن یک زبان جدید را آغاز کنید. آقای مترجم شما را برای انتخاب زبان های پرکاربرد بازرگانی و یادگیری و تقویت زبان همراهی می‌کند. شغل رویایی شما چیست؟

مطالب مرتبط