برنامه های یادگیری زبان با کمک آی پد

برنامه های زیادی برای یادگیری زبان در محیط اندروید طراحی شده اند. بیشتر برنامه هایی که در وبلاگ آقای مترجم معرفی کرده ایم، در محیط اندروید طراحی شده اند. این مطلب به معرفی برنامه های یادگیری زبان برای آی پد می پردازد.

 در این مطلب با هشت برنامه یادگیری زبان برای آی پد آشنا می شویم.

برنامه هایی برای همه سطح ها، همه مهارت ها و همه سبک ها

آیا آی پد خریده اید که فقط کندی کراش بازی کنید؟ مسلما نه

احتمالا آی پد را فقط برای ارسال ایمیل های کاری یا تماشای ویدیو هم نخریده اید. یکی از استفاده های آی پد یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری است. آی پد می تواند سلاح مخفی شما برای روان صحبت کردن باشد. منظور از سلاح مخفی، چیزی شبیه به اسلحه نینجاست! منبعی که در رادار قابل ردیابی نیست. با وجود چنین سلاحی موفقیت تضمینی است.

دوباره به آی پد خود نگاه کنید. در این مطلب هشت برنامه یادگیری زبان به شما معرفی می کنیم. با وجود این هشت برنامه آی پد از یک دستگاه معمولی به ابزاری فوق العاده قدرتمند برای موفقیت در مسیر یادگیری زبان می شود.

چگونه آی پد می تواند برای یادگیری زبان به شما کمک کند؟

ابزار یادگیری اگر قابل جا به جایی باشند، فوق العاده اند. آی پد مانند موبایل شماست، آماده است که هر جا بروید همراه شما بیاید و هرگاه بخواهید زبان تمرین کنید، حضور داشته باشد.

بهترین ابزار یادگیری قابل انطباق هستند. باید آی پد را متنوع و همه کاره صدا بزنیم. آی پد با برنامه‌ های متعددش می تواند به شما کمک کند زبان های مختلف را از طریق شیوه ها و روش های آموزشی مختلف یاد بگیرید.

چگونه آی پد خود را به سلاحی مخفی برای یادگیری زبان تبدیل کنیم؟

همه برنامه های یادگیری زبان از یک روش استفاده نمی کنند. بعضی اپلیکیشن های یادگیری زبان از شیوه های آموزشی به زبان مقصد استفاده می کنند، بعضی برنامه ها تجربه یادگیری زبان را با بازی ترکیب می کنند، شیوه بعضی اپلیکیشن ها تقلید از زبان مقصد است و بعضی دیگر امکان چت کردن به زبان مورد نظر را فراهم می کنند.

یکی از برنامه هایی که در ادامه معرفی می کنیم را انتخاب کنید و ماموریت خود را آغاز کنید.

 در این بخش به اپلیکیشن های متنوع و شیوه های متفاوت آن ها می پردازیم؛

1. برنامه FluentU

یکی از برنامه های سلاح مخفی شما، برنامه FluentU است. این برنامه بر شیوه آموزش از طریق ویدیوهایی به زبان مقصد تاکید دارد. این ویدیوها شامل ویدیوهای معرفی فیلم، موزیک ویدیو، سخنرانی های انگیزشی و دیگر مطالب جالب هستند. اپلیکیشن FluentU  متن سخنرانی‌ ها و زیرنویس هایی هم ارایه می کند که هرجا خواستید می توانید از آن ها کمک بگیرید. می توانید روی هر کلمه ای که معنایش را نمی دانید کلیک کنید و بلافاصله معنای آن را ببینید. شیوه آموزشی این اپلیکیشن یادگیری دیداری با تمرکز بر تلفظ زبان اصلی است. اگر واژه جدیدی یاد گرفتید، می توانید آن را به لیست واژه هایتان اضافه کنید و بعدا آن ها را مرور کنید. برنامه FluentU برای هر ویدیو فلش کارت و تمرین هایی هم آماده کرده است.

2. برنامه TripLingo

اپلیکیشن TripLingo یک برنامه سفر فوق العاده است. با کمک این برنامه هر کجا بروید، مانند افراد محلی خواهید بود. محتوای این برنامه برای بیش از 100 کشور و حدود 13 زبان تهیه شده است. حدود دو هزار عبارت مورد استفاده در زندگی واقعی در این برنامه دیده می شود. بخش اشتباهات فرهنگی هم یکی از بخش های جذاب برنامه TripLingo است.

اگر به کمک بیشتری نیاز داشته باشید، یک مترجم صوتی برای 42 زبان هم در برنامه گنجانده شده است. همچنین یک مترجم تصویری دارید که برای خواندن علایم و تابلوها به شما کمک خواهد کرد.

3. برنامه Lingorilla Learn Language

حتی سلاح های مخفی هم باید سرگرم کننده باشند. برنامه Lingorilla با کمک گوریل بنفش یادگیری 23 زبان را برای شما ساده و مهیج می کند. در این برنامه با کمک فلش کارت ها کلمه و تلفظ می آموزید. کلمه ها متنوع هستند و بخش های مختلفی را در بر می گیرند. برای هوشیار نگه داشتن شما از بازی های حافظه، آزمون و پازل هم استفاده می شود.

برنامه ‌ Lingorilla توانایی معتاد کردن شما را دارد. کاربران زیادی را دیده ام که به یک زبان مسلط می شوند و به سراغ زبان می روند، چون برنامه بسیار جالب و هیجان انگیز است.

4. برنامه MindSnacks

برنامه های MindSnacks یک مجموعه اپلیکیشن هستند که هر کدام برای آموزش یک زبان طراحی شده اند. زبان های اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی، فرانسوی، پرتغالی، چینی و ژاپنی برای آی پد طراحی شده اند. MindSnacks با استفاده از بازی های تعاملی همراه با انیمیشن های جذاب به آموزش کلمه ها، مهارت های مکالمه ای اساسی و بعضی نکته های گرامری مهم می پردازد. هدف این برنامه جذاب کردن فرآیند یادگیری است.

مکالمه ها و صوت های تلفظ با کمک اهالی زبان یا نیتیو ها آماده شده است. به همین دلیل می توان مهارت های گوش دادن و صحبت کردن را به خوبی ارتقا داد.

5. برنامه Duolingo

برنامه Duolingo برای یادگیری بیش از 30 زبان طراحی شده است. این برنامه ظاهری بازی گونه دارد اما ساختار اصلی آن طوری طراحی شده که شما را از مسیری صحیح از سطح مبتدی به سطح عالی برساند. در برنامه Duolingo بر همه مهارت های خواندن، نوشتن، یادگیری واژگان و تلفظ تاکید می شود. هر مهارت را که بیاموزید به سطح بعدی می روید. این شیوه انگیزه زیادی به زبان آموز می دهد. همچنین می توانید در گروه های آموزشی با دیگر زبان آموزان همراه شوید.

6. برنامه Mondly

با بر نامه های درسی روزانه اپلیکیشن Mondly می توانید 33 زبان را یاد بگیرید. این برنامه برای همه سطح های زبان، از مبتدی تا عالی، مفید است. برنامه Mondly آموزش های مفیدی را هم برای مسافران و جهانگردان تدارک دیده است. یکی از ویژگی های برجسته این اپلیکیشن استفاده از مکالمه بین نیتیو ها برای آموزش تلفظ صحیح است. سپس تلفظ های شما را می شنود و به شما امتیاز می دهد. در برنامه Mondly به جای آموزش واژگان، عبارت های مفید و روزمره به شما آموزش داده می شود.

7. برنامه HiNative

برنامه HiNative یک اپلیکیشن تعاملی جهانی برای یادگیری زبان است. این برنامه امکان ایجاد ارتباط با افراد نیتیو یک زبان را برای شما فراهم می کند. اپلیکیشن HiNative از بیش از 110 زبان پشتیبانی می کند. شیوه آموزش پرسش و پاسخی و مکالمه ای است.

8. برنامه Tandem

اپلیکیشن Tandem تجربه مکالمه تعاملی را فراهم می آورد. با کمک این برنامه می توانید ژاپنی را از کسی که در کیوتو زندگی می کند بیاموزید و فارسی را به کسی که در نروژ است، یاد بدهید. Tandem بیش از 3 میلیون کاربر دارد و 150 زبان را پشتیبانی می کند.

با کمک برنامه هایی که در این مطلب از آن ها سخن گفتیم، آی پد دیگر فقط یک وسیله بازی نیست. می توانید با کمک آی پد خود به شیوه های مختلفی که ترجیح می دهید، زبان خود را تقویت کنید یا یک زبان جدید یاد بگیرید. آقای مترجم در راه تقویت و یادگیری زبان همراه شماست.

ماموریت پایان یافت!

مطالب مرتبط