نحوه ایجاد تقویم محتوا + دانلود نمونه و قالب تقویم تولید محتوا

در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه ایجاد تقویم محتوا به طور کامل آشنا کنیم. علاوه بر این ابزارهایی برای ایجاد تقویم محتوا به شما معرفی می‌کنیم و دو نمونه قالب تقویم محتوای فارسی و انگلیسی را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا بتوانید محتواهای متنی مناسب و یک‌پارچه‌ای تولید کنید.

تقویم محتوا به طور معمول از اجزای زیر تشکیل می‌شود:

  • عنوان محتوای متنی
  • نویسنده محتوا
  • تاریخ انتشار محتوا
  • پرسونا یا مخاطب هدف
  • کلیدواژه
  • CTA استفاده شده در محتوای متنی

نحوه تکمیل بخش‌های عنوان، پرسونا و کلیدواژه

برای مشخص کردن موضوع محتوا و عنوان محتوای متنی‌تان بهتر است طبق سلیقه مخاطبان‌تان عمل کنید. پس ابتدا به طور کامل ویژگی‌ها و نیازهای مخاطبان کسب‌وکارتان را بشناسید. سپس سعی کنید متوجه شوید چه سوالات و دغدغه‌هایی دارند. در حقیقت سوالات و دغدغه‌های آن‌ها موضوعات محتوای شما هستند. برای اینکه بفهمید مخاطبان‌تان برای پیدا کردن جواب سوالات‌شان چه عباراتی را جست‌وجو می‌کنند از ابزاری مانند keyword planner استفاده کنید.

نحوه کامل کردن بخش نویسنده محتوا

پس از اینکه موضوع محتوای‌تان را تعیین کردید. باید تصمیم بگیرید نوشتن محتوا را به کدام یک از نویسندگان‌تان بسپارید. برای این امر نکته زیر را در نظر بگیرید:

آیا مطلب مورد نظرتان محتوایی تخصصی دارد یا عمومی؟

برخی از محتواها نکاتی درباره موضوعات تخصصی دارند و نویسنده برای نوشتن درباره آن موضوع ابتدا باید آن را به خوبی درک کند سپس شروع به نوشتن کند. بهتر است نوشتن چنین مطالبی را به نویسنده‌ای واگذار کنید که درباره آن موضوع اطلاعات کافی دارد. اگر هیچ یک از نویسندگان‌ اطلاعات کافی درباره موضوع مورد نظرتان را نداشتند باید زمانی را صرف سرچ و جست‌وجو درباره آن کنند، اطلاعات خود را در آن زمینه تکمیل کنند و بعد از آن شروع به نوشتن کنند.

چگونگی تعیین تاریخ انتشار محتوای متنی

برای تعیین زمان انتشار محتواها نگاهی به مناسبت‌های تقویم بیاندازید و بر اساس آن، محتواهای‌تان را منتشر کنید. همچنین این مناسبت‌ها می‌توانند شما را در تعیین موضوع برای تولید محتوا راهنمایی کنند. برای مثال شما تولید کننده‌ی کیف برای دانش‌آموزان هستید. بنابراین قبل از فرا رسیدن مهر ماه می‌توانید مطالب زیادی درباره انواع کیف و کوله پشتی، فواید استفاده از کیف استاندارد و … منتشر کنید تا هنگام فرا رسیدن مهر ماه افرادی که به دنبال کیف‌های مناسب هستند با مطالب شما اطلاعات خود را افزایش دهند و با انواع محصولات شما آشنا شوند.

تکمیل بخش CTA

CTA سرواژه Call to Action است و در حقیقت دکمه‌ای است که کاربر را به سمت هدف مشخصی مانند خرید محصول و … هدایت می‌کند.

ابزارهای ایجاد تقویم تولید محتوا

برای ایجاد تقویم محتوا می‌توانید از ابزار زیر استفاده کنید:

البته لازم نیست همیشه خودتان این تقویم را ایجاد کنید. می‌توانید نمونه‌های تقویم محتوا را دانلود کنید، بر اساس نیازتان آن‌ها را تغییر دهید و به خوبی از آن‌ها‌ استفاده کنید. ما در تیم آقای مترجم بر اساس نیاز مشتریانمان که برای آن‌ها تولید محتوای تخصصی انجام می‌دهیم تمپلیت تقویم محتوایی همراه با نمونه آماده کرده‌ایم که می‌توانید به سادگی آن را دانلود و از آن استفاده کنید. امیدواریم به کمک این قالب‌، محتواهایی منظم، یک‌پارچه و اثرگذار تولید کنید! در صورت تمایل می‌توانید تولید محتوای وب سایت خود را به ما بسپارید.

نمونه و قالب تقویم محتوا

تقویم محتوای فارسی و انگلیسی را همین حالا دانلود کنید.

مطالب مرتبط