معرفی کارتون برای تقویت زبان انگلیسی

در این پست می‌خواهیم به معرفی کارتون‌ برای کودکان بپردازیم. کارتون‌های انگلیسی زبان که به تقویت زبان انگلیسی آن‌ها کمک خواهد کرد. انتخاب کارتون بیشتر سلیقه‌ای است و نمی‌توان با قطعیت مفیدترین آن‌ها را نام برد اما تیم آقای مترجم سعی کرده چند نمونه از بهترین کارتون‌ها را به شما معرفی کند.

دیدن کارتون‌‌ها مزیت‌های زیادی برای تقویت زبان کودکان دارند. هیچ کودکی را پیدا نمی‌کنید که از دیدن کارتون و دنبال کردن قسمت‌های مختلف آن لذت نبرد. جذاب بودن دنیای کارتون‌ها برای بچه‌ها و تقلیدی که از شخصیت‌های محبوبشان می‌کنند، یکی از مهم‌ترین مزایای آموزش زبان با کارتون است.

صدا و نوع حرکات لب و دهان در شخصیت‌های این کارتون‌ها به صورتی است که کورک به راحتی می‌تواند آن‌‌ها را تکرار و تقلید کند. این کارتون‌ها به صورت سریالی هستند و هر قسمت هم بیشتر از 20 دقیقه طول نمی‌کشد. در آن‌ها از عبارات و کلمات ساده و کوتاهی استفاده شده که پیچیده نیستند ولی بسیار پایه‌ای و کار بردی اند به خصوص که در همه سکانس‌ها شما شاهد مکالمه‌های کوتاه گوناگون با موضوعات ساده روزمره هستید.

کارتون Postcards From Buster

نام کارتون: Postcards From Buster
کارگردان: Irene Mecchi
سال انتشار: 2003

باستر خرگوش کوچک و دوست داشتنی است که به همراه پدرش که خلبان یک گروه موسیقی است به مکان‌‌های مختلفی سفر می‌کند. او هر جا که می‌رود دوستانی پیدا می‌کند که برای او از فرهنگ و آداب و رسوم محل زندگی خودشان با او صحبت می‌کنند. در او این خاطرات را به صورت خلاصه شده در فایلی ویدیویی برای دوستش آرتور می‌فرستد. اگر دوست دارید فرزندتان راجع به فرهنگ‌های مختلف و سفر کردن مطالبی بیاموزد این کارتون یکی از بهترین گزینه‌ها است.

کارتون Dexter’s Laboratory

نام کارتون: Dexter’s Laboratory
کارگردان: Genndy Tartakovsky
سال انتشار: ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۳

دکستر پسر نابغه‌ای است که آزمایشگاهی مخفی دارد. او در آزمایشگاه خود وسایل خارق‌العاده‌ای اختراع می‌کند. البته در صورتی که خواهرش دی دی آن‌ها خراب نکند. این کارتون نسبت به سایر کارتون‌ها قدیمی‌تر است اما هنوز هم جذاب و سرگرم‌کننده است. دکستر همچنین درگیر رقابت تلخی با یک پسر پسر نابغه به نام ماندارک است که همسایه و همکلاسی دکستر است.

کارتون Inspector Gadget

نام کارتون: Inspector Gadget
کارگردان: Jean Chalopin
سال انتشار: 1983

کارآگاه گجت را همه می‌شناسیم. او نصف ربات و نصف انسان است و در شغلش موفق نیست و به همین دلیل سکانس‌های خنده‌دار و همین طور پرهیجان زیادی برای بچه‌ها دارد. این کارتون قسمت‌های مختلف زیادی دارد و آخرین ورژن آن در سال 2015 ساخته شده است.

مطالب بیشتر

قسمت معرفی فیلم های انگلیسی برای تقویت زبان کودکان را از دست ندهید.

کارتون Arthur

نام کارتون: Arthur
کارگردان: Greg Bailey
سال انتشار: 1992

آرتور یکی دیگر از کارتون‌های جذاب و آموزشی است که علاوه بر یادگیری زبان محتواهای آموزنده‌ای برای کودکان شما دارد. آرتور داستان‌های مختلفی را پیرامون زندگی خانوادگی و اتفاقات و روابط و حتی مشکلات آن‌ها را بازگو می‌کند. این کارتون برای کودکان 4 تا 8 سال ساخته شده و به عنوان یکی از محبوب‌ترین کارتون‌های کودکان شناخته شده است. کارتون باستر که گفته شد و آرتور دو کارتونی است که بهم مربوط اند.

کارتون Caillou

نام کارتون: Caillou
کارگردان: Hélène Desputeaux
سال انتشار: 1997

کایلو یک کارتون آموزشی کانادایی است که بر پایه کتابی مصور به همین نام، اثر «کریستین لورو» ساخته شده‌است و درباره پسربچه‌ای ۴ ساله است که شیفته دنیای اطراف خود است و در هر قسمت، ماجراهایی را پی می‌گیرد. کایو به همراه پدر، نامادری و خواهر کوچکترش سوزی زندگی می‌کند. او ماجراهای فراوانی را به خانواده و دوستانش پشت سر می‌گذارد و در هر قسمت از قوه تخیل خود در انجام کارها بهره می‌گیرد.

کارتون dora the explorer

نام کارتون: dora the explorer
کارگردان: Sherie Pollack
سال انتشار: 2000

این کارتون، دربارهٔ دختری به نام دورا است که عاشق ماجراجویی و جستجوست. در هر قسمت، او به همراه کوله‌پشتی ارغوانی و سخن‌گوی خود و نیز یک میمون به نام بوتس، در سفرشان با اماکن مختلف، با وقایع، موانع و معماهایی مواجه می‌شود که به کمک هم، آنها را حل می‌کنند. مجموعه‌‌هایی از این کارتون برای آموزش زبان اسپانیایی و مجموعه‌‌های دیگری از آن برای آموزش زبان انگلیسی ساخته شده اند.

مطالب مرتبط