صفر تا صد هزینه‌های آیلتس چقدر است؟

آزمون آیلتس یک آزمون بین المللی برای سنجش سطح مهارت داوطلبان در زبان انگلیسی است.

سنترهای مجاز به برگزاری آزمون آیلتس با نظارت IDP استرالیا و سازمان سنجش قادر به برگزاری آزمون در ایران هستند. با توجه به اینکه پروسه آماده سازی ، تعیین کلاس ، انتخاب استاد و ثبت نام در آزمون همگی جزو هزینه‌های آماده سازی برای آیلتس محسوب می‌شوند، بر آن شدیم تا در یک پست جامع تمام هزینه‌هارا از ابتدا تا انتها ذکر کنیم.

هزینه شرکت در آزمون آیلتس چقدر است؟

همانطور که در بالا نیز گفته شد، آیلتس یک آزمون بین المللی بوده و به همین دلیل هزینه آزمون براساس قیمت دلار محاسبه می‌شود. سازمان سنجش آموزش کشور جهت جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، قیمت مصوبی را به تمام سنترهای برگزار کننده آزمون اعلام می‌کند بنابراین هزینه شرکت در آزمون آیلتس در ایران در تمامی سنترها یکسان است.

براساس آخرین بخشنامه سازمان سنجش به سنترها در تاریخ 05/08/1399 نرخ ثبت نام آزمون آيلتس مبلغ 6،151،040 تومان ذکر گردیده است.

هزینه کلاس‌های آیلتس چقدر است؟

هزینه کلاس‌های آمادگی آیلتس به فاکتورهای مختلفی از جمله سطح فعلی زبان آموز، بودجه در نظر گرفته برای کلاس و زمان بستگی دارد. براساس این 3 فاکتور اصلی می‌توان به صورت تقریبی هزینه کلاس مد نظر را پیش بینی کرد.

مثلاً اگر سطح شما در باند 4 آیلتس باشد و نیاز به سطح سازی داشته باشید با توجه به زمان و بودجه‌تان می‌توانید بین کلاس‌های گروهی یا خصوصی یکی را انتخاب کنید اما اگر در سطح 7 آیلتس باشید پیشنهاد می‌شود بین کلاس خصوصی آیلتس و محصولات خودآموز یکی را انتخاب کنید زیرا برای زبان آموزان این سطح کلاس گروهی پیشنهاد نمی‌شود.

نکته مهمی که در مورد هزینه کلاس‌های آیلتس باید بدانید اینست که هزینه شرکت در کلاس‌های زبان انگلیسی و ارتقا مهارت‌های زبانی در کشورهای خارجی چندین برابر است بنابراین بهتر است که در ایران سطح زبان خود را ارتقا دهید زیرا چه قصد مهاجرت داشته باشید چه برای ادامه تحصیل بخواهید آیلتس بگیرید، منطقی‌تر است که شما یک یا دوسال قبل از شرکت در آزمون شروع به یادگیری کنید تا مجبور نباشید در کشور مقصد چندین برابر برای یادگیری زبان هزینه کنید.

هزینه استاد آیلتس چه میزان است؟

یکی از چالش‌های زبان آموزان معمولاً انتخاب استاد آیلتس است. اگر در بازار آموزشی ایران کمی تحقیق کنید متوجه خواهید شد که دستمزد اساتید آیلتس بین بازه قیمتی 70 الی 500 هزار تومان (جلسه‌ای) متغیر است.

معمولاً اساتیدی که پیشینه موفق و رزومه قوی‌تری در حوزه آموزش آیلتس دارند، دستمزد بالاتری نیز دریافت می‌کنند.

یک نکته برای انتخاب استاد آیلتس این است که بعد از مشاهده رزومه اساتید مختلف، می‌توانید هزینه یک جلسه را پرداخت کرده و با اساتید منتخب کلاس بگیرید چون معمولاً در همان جلسه اول مشخص خواهد شد که آیا می‌خواهید با این استاد ادامه دهید یا خیر.

هزینه‌های جانبی چقدر است؟

هزینه‌های جانبی آماده سازی از جمله هزینه‌های مربوط به خرید کتاب و منابع آیلتس را نیز باید در نظر بگیرید. اما هزینه جانبی دیگری که وجود دارد، هزینه‌های مربوط تعیین سطح یا آزمون‌های ماک آیلتس است که بهتر است در ابتدا در لیست هزینه‌هایتان منظور شود.

هزینه مشاوره روانشناسی چقدر است؟

پیشنهاد دیگری که به برخی زبان آموزان می‌شود استفاده از تجربیات یک مشاور است زیرا برخی ممکن است دچار اضطراب یا استرس‌های شدید در طول مسیر یادگیری شوند که پیشنهاد می‌شود در کنار کلاس‌های زبان حتماً از یک مشاور نیز کمک بگیرند.

هزینه هر جلسه مشاوره روانشناسی در ایران براساس سطح علمی و تجربه مشاور بین بازه 150 الی 500 هزار تومان (جلسه‌ای) متغیر است.

مطالب مرتبط