چرا انگلیسی را از طریق موسیقی و آهنگ بیاموزیم؟

قطعا یکی از برترین روش های یادگیری زبان انگلیسی، جذاب کردن آموزش آن از طریق عادت های صحیح است و یکی از بهترین این عادت ها گوش دادن به موسیقی است. پیشنهاد ما به شما این است که انگلیسی را از طریق موسیقی و آهنگ بیاموزید.

اما چرا از طریق موسیقی و آهنگ زبان انگلیسی را بیاموزیم؟ اصولا آهنگ ها چه خاصیتی دارند که تبدیل به ابزارهای موثر در یادگیری انگلیسی شده اند؟

  1. تحقیقات نشان می دهند این راه نتیجه بخش است: تحقیقات فراوانی وجود دارند که نشان می دهند موسیقی می تواند فراگیران زبان های دوم را در یادگیری گرامر، دایره لغات و تلفظ کردن کلمات کمک نماید.
  2.  در موزیک از زبان روزمره و محاوره ای استفاده شده است: موزیک و آهنگ های انگلیسی تقریبا همیشه دارای لغات، اصطلاحات و عبارت های مفیدی هستند و از آنجایی که مخاطبان این آهنگ ها اصولا زبان مادری شان، انگلیسی است، اصطلاحات و محاوره های صورت گرفته به روز هستند. اگر موسیقی درستی انتخاب کنید، زبان استفاده شده در آن ها معمولا قابل استفاده و غیر رسمی است.
  3.  با آوای انگیسی آشنا خواهید شد: گوش فرا دادن به آهنگ ها به شما اجازه می دهد که بر تلفظ تان تمرکز کنید و درک خود را از ریتم و آوای زبان انگلیسی بالا ببرید.
  4.  لغات انگلیسی در ذهن شما باقی می مانند: بسیاری از کلمات و الگو ها در طول یک آهنگ مرتب تکرار می گردند و این باعث می شود که این کلمات در ذهن شما باقی بمانند. موسیقی قدرت خاصی برای تثبیت در مغز شما دارد. تمام این مسائل به شما کمک خواهند کرد تا از طریق حفظ شدن لغات و اصطلاحات، انگلیسی را راحت تر بیاموزید.
  5.  آهنگ ها سرشار از احساس هستند : رابطه ی ما با موسیقی، عمیق و قدرتمند است. موسیقی مانند کلیدی عمل می کند که احساسات ما را آزاد می سازد، بر وضعیت روحی ما تاثیر می گذارد و سلامت جسم و روح ما را بالا می برد. وقتی چیزی احساسی باشد، یاد آوری آن راحت تر خواهد بود.
  6.  گوش دادن به موزیک یک عادت بی دردسر است: یکی از دلایلی که ما در یادگیری زبان مشکل داریم این است که زمان اضافی برای پرداختن به آن را نداریم. اما وقتی از طریق موزیک به یادگیری زبان انگلیسی بپردازیم، لازم نیست زمان طولانی را برای آن اختصاص دهیم چرا که می توانیم آن را هرجا که می رویم همراه داشته باشیم. ما می توانیم در ماشین، اتوبوس، مترو، پیاده روی، زمان آشپزی و… به آهنگ های انگلیسی گوش دهیم. فراموش نکنید اگر موسیقی مورد علاقه تان را انتخاب کنید می توانید یک آهنگ را بارها گوش کنید و نتنها از آن خسته نشوید بلکه لذت هم ببرید.
  7.  موزیک انگلیسی به شما فرهنگ را می آموزد: پیوند موسیقی و فرهنگ ناگسستنی است. موسیقی به شما در مورد فرهنگ موطن خود اطلاعات می دهد و به شما می آموزد که آنان چه احساس و تفکری دارند. شما با گوش دادن به موزیک انگلیسی و درک معنای آن با فرهنگ و هنر غرب نیز آشنا می شوید.
  8.  موضوعی برای گپ زدن خواهید داشت: آشنایی با موزیک ها و خوانندگان مشهور انگلیسی زبان می تواند موضوع گپ زدن با دوستان انگلیسی زبانتان را به شما بدهد.

چطور با موزیک انگلیسی زبان انگلیسی را بیاموزیم؟

شما باید برای آموختن زبان انگلیسی از طریق گوش دادن به موزیک، نکات مهمی را مد نظر داشته باشید. اگر بدون توجه به این نکات شروع به گوش دادن بدون نظم و برنامه به موسیقی انگلیسی کنید احتمالا پس از مدتی با عدم دستیابی به موفقیت در بهبود کیفیت زبان انگلیسی تان، از این روش خسته خواهید شد و آن را کنار خواهید گذاشت. پس برای بالا بردن اثر بخشی این روش، با توصیه های گروه آموزشی زبان نکته همراه باشید.

  1.  موزیک درستی را انتخاب کنید: موزیک انتخابی شما نباید از زبان سختی استفاده کرده باشد که خیلی معمول نیست. بهتر است از موزیک هایی استفاده کنید که از زبان عامیانه و رایج تری استفاده میکنند. همینطور نباید سرعت موزیک خیلی بالا باشد چون یادگیری را مشکل می کند. ما در وب سایت زبان نکته کوشیده ایم به روزترین، قابل فهم ترین و زیباترین موزیک های روز جهان را که به زبان انگلیسی هستند برای شما فراهم کنیم تا با در اختیار داشتن شعر انگلیسی و ترجمه فارسی در کنار موزیک بتوانید به سرعت آموزش زبان انگلیسیتان بیافزایید.
  2.  آهنگ ها را از وب سایت های معتبر پیدا کنید: لازم است تا منابع شما، شعر و ترجمه صحیحی از موزیک ارائه کرده باشند. به هر ترجمه ای اعتماد نکنید لطفا!!
  3. سبک درستی انتخاب کنید: بهتر است با آهنگ های پاپ شروع کنید و بعد به سراغ سبک های دیگر نیز بروید. موسیقی پاپ بیشتر در مورد عشق و علاقه خوانده می شود و به همین دلیل لغات مدام تکرار خواهند شد ضمن اینکه در این سبک معمولا کلمات درست هجی می شوند. وقتی به اندازه کافی آمادگی پیدا کردید به سراغ سبک های دیگر نیز بروید، از این طریق لغات بیشتری یاد خواهید گرفت.
  4.  اشعار انگلیسی و ترجمه را با دقت مطالعه کنید: علاوه بر فهم محتوا، لازم است که شما آهنگ را کلمه به کلمه تجزیه کنید و هر کلمه را کاملا یاد بگیرید و آن را قسمتی از دایره ی واژگان تان نمایید. ابتدا یک مرتبه قبل از شروع موزیک متن شعر را با ترجمه مطابقت دهید و کلمات را کاملا درک کنید.
  5.  همراه آهنگ بخوانید: یکبار موزیک را پلی کنید و شعر را با موزیک تطبیق دهید. حالا باید سعی کنید همراه آهنگ بخوانید. این شما را وادار می کند که دهانتان را به فرم درست حرکت دهید و با ریتم آهنگ هماهنگ باشید.
  6.  تلاش کنید از حفظ بخوانید: باید این قابلیت را پیدا کنید که آهنگ را به حافظه تان بسپارید. سعی کنید آهنگ را بدون نگاه کردن به اشعار بخوانید. در این مرحله باید قادر باشید کلماتی که یاد گرفته اید را در مکالمات روزمره به کار بگیرید.
  7.  مدام تکرار کنید و تکرار کنید: وقتی با یک آهنگ احساس راحتی کردید می توانید به یادگیری آهنگی دیگر بپردازید. و وقتی زمان کافی سپری شد می توانید به آهنگ اول بازگردید. به این روش تکرار فاصله دار می گویند، ثابت شده که این روش از سعی برای یادگیری کامل و جامع در اولین اقدام، موثرتر است.

دوستان عزیز از گوش دادن به موزیک های انگلیسی لذت ببرید و بدون اینکه متوجه شوید آهسته آهسته به زبان انگلیسی مسلط خواهید شد. با این روش دیگر با پخش شدن موزیک های خارجی شما فقط به ریتم و آهنگ توجه نخواهید کرد بلکه شما هم جزو کسانی خواهید بود که متوجه می شوند خوانند درباره چه موضوعی صحبت می کند!!

ما سعی خواهیم کردن موزیک های روز جهان را برای شما ترجمه کنیم تا لذت ببرید. اگر موزیک خاصی مدنظر شما بود از طریق فرم تماس با وب سایت زبان نکته به ما اطلاع دهید یا در انجمن آن را درخواست دهید تا در اسرع وقت توسط گروه مترجمین ما تهیه شود. موفق باشید و پایدار

مطالب مرتبط