معرفی سریال برای تقویت زبان انگلیسی

یکی از بهترین راه‌های تقویت زبان انگلیسی، استفاده از فیلم، سریال و کارتون است. فیلم، سریال و کارتون به دلیل درگیر کردن بینایی تاثیر فراوانی بر یادگیری دارند. از سوی دیگر به دلیل تنوع بسیار، خسته‌کننده نیستند و افراد می‌توانند زمان زیادی بدون خستگی به تمرین زبان انگلیسی بپردازند. شاید بپرسید کدام‌یک تاثیر بیشتری دارند؟ باید به‌صراحت بگویم انتخاب سلیقه‌ای است و تاثیر هر سه به یک میزان است. بعضی به تماشای سریال‌ علاقمندند، بعضی دیگر انیمیشن را ترجیح می‌دهند و دسته سوم دوست دارند فیلم ببینند.

تعداد زیاد قسمت‌های سریال بعضی را خسته می‌کند اما برای بعضی دیگر هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. در این مطلب با سریال‌های مفید برای تقویت زبان انگلیسی آشنا می‌شویم. پیشنهاد می کنم پیش از آن که به دنبال سریال های مفید برای تقویت زبان انگلیسی خود باشید، بیاموزید که چگونه می توان با دیدن فیلم زبان انگلیسی را تقویت کرد. به علاوه اگر از آن دسته افرادی هستید که زود خسته می شوید، توصیه می کنم در ابتدای مسیر با فیلم های مفید برای تقویت زبان انگلیسی، تقویت زبان انگلیسی را شروع کنید و سپی به سراغ سریال بروید.

 سریال جنایی لیست سیاه (The BLACKLIST)

نام سریال: The BLACKLIST
کارگردان: Jon Bokenkamp
سال انتشار: 2013
تعداد فصل‌ها: 7 فصل

لیست سیاه یک مجموعه تلوزیونی جنایی است که اولین بار در سال 2013 از شبکه NBC آمریکا پخش شد. این سریال از 89 قسمتِ 45 دقیقه‌ای تشکیل شده‌است. ردینگتون، نقش اصلی سریال، یک افسر سابق نیروی دریایی است که به یک جنایتکار تبدیل شده‌است. او پس از چند دهه فرار، به‌صورت داوطلبانه خود را به اف‌بی‌آی تسلیم می‌کند. ردینگتون اعلام می‌کند در صورت مصونیت قانونی حاضر است یک لیست از جنایتکاران دنیا را به اف‌بی‌آی ارایه دهد. این سریال برای تقویت لهجه آمریکایی مفید است. لیست سیاهیا فهرست سیاه دو بار برای گلدن گلوب و چهار بار برای جایزه امی نامزد شده است

 سریال جنایی نقطه کور (BLINDSPOT)

نام سریال: BLINDSPOT
کارگردان: Martin Gero
سال انتشار: 2015
تعداد فصل‌ها: 4 فصل

نقطه کور یک مجموعه تلوزیونی جنایی آمریکایی است که اولین بار در سال 2015 از شبکه NBC آمریکا پخش شده‌است. فصل اول سریال 23 قسمتِ 42 دقیقه‌ای دارد. فصل دوم با 22 قسمت در سال 2016 پخش شد. پخش فصل سوم سریال نیز از اکتبر 2017 آغاز شده‌است. این مجموعه درمورد زنی است که حافظه‌اش را از دست داده‌است . پلیس او را با صدها تتو روی بدنش در چمدانی گوشه میدان تایمز پیدا می‌کند و سپس درمی‌یابد که هر یک از این تتوها به حوادثی در آینده مربوط هستند.

 یکی از بازیگران اصلی این سریال استرالیایی است. در نتیجه این سریال علاوه بر مفید بودن برای تقویت لهجه آمریکایی، شما را با لهجه استرالیایی نیز آشنا می‌کند.

سریال درام افسار گسیختن (BREAKING BAD)

نام سریال: The BLACKLIST
کارگردان: Vince Gilligan
سال انتشار: 2013
تعداد فصل‌ها: 5 فصل

این سریال که در فارسی با نام برکینگ بد مشهور است، افسار گسیختن یا از راه‌به‌در شدن هم ترجمه شده‌است. این مجموعه یک درام آمریکایی است که داستان یک معلم شیمی را روایت می‌کند. او در ابتدای داستان متوجه می‌شود سرطان ریه دارد. به همین دلیل تصمیم‌ می‌گیرد پیش از مرگ برای تامین مالی خانواده‌اش مواد مخدر صنعتی تولید کند. اما کم‌کم به این کار آلوده می‌شود و خود به یکی از بزرگترین مافیای مواد مخدر جنوب ایالات متحده تبدیل می‌شود. این سریال 5 فصل دارد و از شبکه AMC پخش شده‌است. هر قسمت سریال 47 دقیقه است. برکینگ بد مورد توجه گسترده منتقدان و مخاطبان قرارگرفت و توانست برای سی جایزه امی نامزد شود. درنهایت نیز 16 جایزه دریافت کرد. همچنین 7 بار برای جایزه گلدن گلوب و 5 بار برای جایزه انجمن بازیگران فیلم نامزد شد. در سال 2013 سریال برکینگ بد با دریافت 99 درصد رای مثبت منتقدان، رکورد گینس «تحسین‌برانگیزترین سریال تلوزیونی تاریخ» را به نام خود ثبت کرد. شما می‌توانید با تماشای این سریال محبوب و جذاب، لهجه آمریکایی خود را تقویت کنید.

 سریال مهره سوخته (BURN NOTICE)

نام سریال: BURN NOTICE
کارگردان: Vince Gilligan
سال انتشار: 2013
تعداد فصل‌ها: 7 فصل

مهره سوخته یک مجموعه تلوزیونی اکشن است. این سریال آمریکایی 7 فصل دارد و اولین بار در شبکه USA Network پخش شد. فصل اول 12 قسمت دارد. فصل دوم و سوم 16 قسمتی هستند. فصل چهارم، پنجم و ششم هر یک 18 قسمت دارند و فصل آخر 13 قسمتی است. داستان این سریال درباره مامور سابق سازمان جاسوسی آمریکا است که به یک مهره سوخته تبدیل شده‌است. او می‌خواهد بداند چگونه اطلاعات او لو رفته و به مهره سوخته تبدیل شده‌است، به‌همین دلیل به عنوان یک کاراگاه خصوصی به پیگیری مشکلات معمول مردم می‌پردازد. سریال دو روایت اصلی را پیگیری می‌کند؛ داستان کلی سریال، علت تبدیل شدن به یک مهره سوخته است و داستان‌های جنبی درمورد مشتریان کاراگاه خصوصی داستان هستند. این سریال نامزد 7 جایزه امی شد. داستان آن نیز جایزه ادگار آلن پو را برای بهترین داستان معمایی کسب کرد.

فیلم‌های کوتاه

قسمت معرفی فیلم‌های کوتاه برای تقویت زبان انگلیسی را از دست ندهید.

 سریال قلعه (CASTLE)

نام سریال: BURN NOTICE
کارگردان: اندرو دبلیو مارلو
سال انتشار: 2009
تعداد فصل‌ها: 8 فصل

یک سریال  کمدی- جنایی آمریکایی است. که اولین بار در سال 2009 از شبکه ABC  پخش شد. این سریال در 8 فصل و 173 قسمت ارایه شده‌است. کیت بکت یک کاراگاه خصوصی است که با پرونده‌های قتل عجیب و غریب سر وکار دارد. او با یک نویسنده آشنا می‌شود. نخست سعی می‌کند او را از خود دور کند اما پس از مدتی این دو به یکدیگر علاقمند می‌شوند. داستان اصلی سریال درمورد رابطه عاشقانه این دو شخصیت و یافتن قاتل مادر کیت است. سریال قلعه برای 4 جایزه امی نامزد شده‌است.

 سریال ذهن های مجرم (CRIMINAL MINDS)

ننام سریال: CRIMINAL MINDS
تهیه کننده: Jeff Davis
سال انتشار: 2005
تعداد فصل‌ها: 15فصل

سریال ذهن‌های مجرم یا ذهن‌های جنایتکار یک مجموعه پلیسی آمریکایی است که پخش آن از سال 2005 از شبکه CBS آغاز شد. این سریال 12 فصل دارد و فیلمبرداری فصل 13 آن نیز در سال 2017 آغاز شده‌است. این مجموعه تلوزیونی به افرادی می‌پردازد که اف‌بی‌آی به آن‌ها مظنون است. روایت کلی سریال به زندگی شخصی اعضای گروه و پیگیری‌های آن‌ها درمورد افراد مظنون و نیز دشواری‌های زندگی یک مظنون می‌پردازد.

سریال علوم‌ غریبه (FRINGE)

نام سریال: FRINGE
کارگردان: جی. جی آبرامز
سال انتشار: 2008
تعداد فصل‌ها: 5 فصل

فرینج یک سریال علمی-تخیلی آمریکایی است. دو قسمت اول این سریال پرخرج‌ترین قسمت‌ سریال‌های تاریخ سریال‌سازی هستند. این سریال نامزد بیش از 40 جایزه شده‌است. نقش اصلی این سریال یک مامور اف‌بی‌آی است که در بخش سری این اداره موظف است معماهای جنایی مربوط به مسائل فراطبیعی را بررسی کند. او در این راه از یک نابغه علمی با اختلالات روانی کمک می ‌گیرد. این مامور اف‌بی‌آی پس از مدتی متوجه می‌شود همه جنایات انجام شده با یک نخ باریک به یکدیگر مربوط هستند. در تلاش برای یافتن این نخ نامرئی متوجه می‌شود دشمنی میان این جهان و جهان موازی باعث بسیاری از این جنایات است. از آن‌جا که نقش‌های اصلی این سریال را بازیگران استرالیایی و کانادایی ایفا می‌کنند، می‌توانید با تماشای این سریال لهجه استرالیایی و لهجه کانادایی خود را تقویت کنید. این سریال در 5 فصل پخش شده‌است. این سریال انگلیسی برای تقویت زبان شما را با مسائل فراطبیعی و نظریه جهان های موازی آشنا می کند.

 سریال خانه پوشالی (HOUSE Of CARDS)

نام سریال:HOUSE Of CARDS
کارگردان: Beau Willimon
سال انتشار: 2013
تعداد فصل‌ها: 6 فصل

خانه پوشالی یک سریال سیاسی آمریکایی در 65 قسمت است. این سریال برگرفته از یک سریال بریتانیایی با همین نام و نیز رمانی با همین نام نوشته مایکل دابز است. تا کنون 5 فصل از این سریال که به رقابت‌های سیاسی آمریکا می‌پردازد، پخش شده‌است. از نکته‌های جالب این سریال می‌توان به تفاوت کارگردان در هر قسمت از سریال اشاره کرد. این سریال انگلیسی برای تقویت زبان شما را با اصطلاحات سیاسی نیز آشنا می کند.

پیشنهاد سریال Lost برای تقویت زبان انگلیسی

نام سریال: Lost
کارگردان:جک بندر و استیون ویلیامز
سال انتشار: 2004
تعداد فصل‌ها: 6 فصل

این سریال آمریکایی بین سال‌های 2004 تا 2010 در 6 فصل و 121 قسمت منتشر شده‌است. سریال Lost به انتخاب مجله تایم به عنوان بهترین سریال تاریخ شناخته شده‌است. داستان این سریال این گونه است که هواپیمایی از سیدنی به مقصد لس‌آنجلس در حرکت است، ناگهان در جزیره‌ای ناشناس در اقیانوس آرام سقوط می‌کند و 47 نفر از مسافران آن زنده می‌مانند. ادامه داستان با اتفاقاتی که برای آن‌ها رخ می‌دهد، پیش می‌رود. با تماشای این سریال به خوبی می‌توانید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید و با انواع لهجه‌های انگلیسی آشنا شوید. علاوه بر این کلمات و اصطلاحات عامیانه و محاوره‌ای زیادی نیز در این سریال وجود دارد که به شما کمک می‌کند با نوع صحبت کردن عامیانه انگلیسی زبانان آشنا شوید.

معرفی سریال The Handmaid’s Tale برای تقویت زبان انگلیسی

نام سریال: The Handmaid’s Tale
کارگردان:Reed Morano
سال انتشار: 2017
تعداد فصل‌ها: 3 فصل

این سریال در سه فصل ساخته شده‌است. فصل اول دارای 10 قسمت و فصل‌های 2 و 3 هر یک دارای 13 قسمت هستند. داستان این سریال این گونه است که در آمریکا میزان زاد ولد به شدت کاهش می‌یابد. در این میان گروهی به نام پسران یعقوب با از بین بردن کاخ سفید، حکومت را به دست می‌گیرند و منطقه‌ای به نام گیلیاد را به وجود می‌آورند. گیلیاد با قوانین بسیار سخت گیرانه‌ای اداره می‌شود. در گیلیاد زنان به چند دسته تقسیم می‌شوند: زنان فرماندهان که در طول فیلم آن‌ها را با لباس‌هایی سبز رنگ می‌بینید، زنان خدمتکار که لباس‌هایی خاکستری رنگ دارند و ندیمه‌ها با لباس‌هایی قرمز رنگ. ندیمه‌ها نیز تحت کنترل عمه/خاله‌هایی با لباس قهوه‌ای رنگ هستند. این سریال داستان زندگی یکی از ندیمه‌ها به نام “جون” را دنبال می‌کند که چگونه با سرسختی و مقاومت آرام آرام به اهداف خود نزدیک می‌شود. افرادی که قصد دارند برای سطوح پیشرفته زبان انگلیسی خود را تقویت کنند، می‌توانند از سریال The Handmaid’s Tale استفاده کنند. کلمات و عبارات استفاده شده در این سریال نسبتا دشوار هستند. پس اگر سطح زبان‌تان پیشرفته است به شما پیشنهاد می‌کنیم از این سریال برای تقویت زبان انگلیسی استفاده کنید و از این طریق لهجه خود را نیز بهبود ببخشید.

پیشنهاد سریال How I Met Your Mother برای تقویت زبان انگلیسی

نام سریال: How I Met Your Mother
کارگردان: Pamela Fryman
سال انتشار: 2005
تعداد فصل‌ها: 9 فصل

How I Met Your Mother یک سریال کمدی آمریکایی است و از سال 2005 تا 2014 در9 فصل تولید شده‌است. شخصیت اصلی این سریال تد نام دارد که در حین سریال، داستان آشنایی خود با همسرش را برای فرزندانش تعریف می‌کند. این سریال کمدی برنده 5 جایره امی شده‌است. مشاهده این سریال یکی از بهترین گزینه‌ها برای تقویت زبان انگلیسی است. به این دلیل که سریالی کمدی و خنده‌دار است و اشتیاق شما را به تماشای آن بیشتر می‌کند. عبارات و اصطلاحاتی که در این سریال استفاده شده جزو عبارات محاوره‌ای زبان انگلیسی هستند و همین امر می‌تواند کمک زیادی به افرادی بکند که قصد دارند در کشورهای آمریکایی زبان زندگی. مشاهده این سریال برای تقویت زبان انگلیسی افرادی که در سطح Elementary هستند، مفید واقع خواهدشد.

معرفی سریال Once Upon a Time برای تقویت زبان انگلیسی

نام سریال: Once Upon a Time
کارگردان:ادوارد کتیس
سال انتشار: 2011
تعداد فصل‌ها: 7 فصل

این سریال مجموعه تلویزیونی درام و خیالی دارای 7 فصل است که پخش آن در سال 2011 آغاز شد و در می 2018 به پایان رسید. شخصیت‌های این سریال، شخصیت داستان‌های افسانه‌ای مختلفی هستند که حالا به دنیای واقعی آمده‌اند و خاطراتشان نیز از بین رفته‌است. وجود شخصیت‌های داستانی مختلف یکی از عواملی است که باعث جذاب شدن این سریال شده‌است. اگر طرفدار داستان‌های خیالی هستید حتما از این سریال نیز لذت خواهید برد. اصطلاحات و عباراتی که در این سریال استفاده شده‌اند بسیار کاربردی هستند و می‌توانید از اکثر آن‌ها در زندگی روزمره‌تان استفاده کنید. پس اگر دوست دارید سریالی تخیلی تماشا کنید و زبان انگلیسی خود را نیز تقویت کنید، حتما سریال Once Upon a Time را مشاهده کنید.

پیشنهاد سریال The Big Bang Theory برای تقویت زبان انگلیسی

نام سریال: The Big Bang Theory
کارگردان:Mark Cendrowski
سال انتشار: 2007
تعداد فصل‌ها: 12 فصل

The Big Bang Theory سریالی کمدی است که از 12 فصل تشکیل شده و داستان 5 دوست را روایت می‌کند که 4 نفر از آن‌ها بسیار باهوش هستند ولی روابط اجتماعی پایینی دارند و یکی از آن‌ها در برقراری ارتباط بسیار ماهر است ولی هوش زیادی ندارد. تقابل این دوستان با هم داستان‌های جذابی را به وجود می‌آورند. پخش این سریال از سال 2007 آغاز شد و در سال 2019 به پایان رسید. مشاهده این سریال برای تقویت لهجه امریکن بسیار مناسب است.

اگر درباره یادگیری و تقویت زبان انگلیسی سوالی دارید، می‌توانید از کارشناسان آقای مترجم بپرسید.

با تماشای این سریال ها می توانیم زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم. شما هم سریال های مفیدی که برای تقویت زبان انگلیسی می شناسید معرفی کنید. البته فقط تماشا کردن فیلم یا سریال به تقویت زبان کمک نمی کند. بلکه باید بدانید چگونه دیدن فیلم و سریال به تقویت زبان انگلیسی کمک می کندآقای مترجم در راه یادگیری زبان انگلیسی همراه شماست.

مطالب مرتبط