آزمون تعیین سطح زبان

شما هم از آن دسته دانش آموزان و دانشجویانی بودید که به اسم امتحان حساسیت داشتند؟ فکر می کردید معلم پرسش‌های کلاسی را برای شکنجه به کار می‌برد؟ پرسش و آزمون در فرایند یادگیری زبان نقش مهم و موثری دارند. نمی‌توان آزمون را حذف کرد و نادیده گرفت. آزمون‌ها باعث می‌شوند بخش‌هایی را که در آن‌ها ضعف دارید راحت‌تر بیابید و برای برطرف کردن ضعف‌ها تلاش کنید. به کمک آزمون می‌توان میزان پیشرفت را اندازه گرفت. مطلب امروز آقای مترجم به آزمون‌هایی می‌پردازد که علاوه بر نشان دادن ضعف‌ها، برای برطرف کردن ضعف نیز مفید هستند.

هیچ‌وقت فکر می‌کردید با امتحان دادن می‌شود زبان یاد گرفت؟

1. آزمون Transparent Language

اگر به دنبال یک آزمون زبان کامل و چالش‌برانگیز هستید Transparent Language گزینه مناسبی است. این وب‌سایت در کنار ارایه مطالب رایگان آموزشی، آزمون‌هایی را برای زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، لاتین، ایرلندی، هلندی، سوئدی، لهستانی، روسی، چینی، ژاپنی و پرتغالی برزیل برگزار می‌کند. این آزمون‌ها مهارت‌های دستورزبان، واژگان و ریدینگ را می‌سنجند. وب‌سایت درصد پاسخ‌های صحیح را به زبان‌آموز نشان می‌دهد. پاسخنامه جزیی‌تری شامل پاسخ زبان‌آموز به هر سوال و پاسخ صحیح نیز دردسترس است.

2. آزمون زبان کاکتوس

نگران نباشید! قرار نیست وب‌سایت کاکتوس به شما آسیبی بزند! کاکتوس آزمون‌های رایگان زبان را به‌صورت آنلاین برگزار می‌کند. این آزمون‌ها شامل 40 سوال هستند و باید در مدت 10 دقیقه پاسخ داده‌شوند. در این نوع آزمون‌ها نباید به‌صورت حدسی به پرسش‌ها پاسخ داد، چون می‌خواهید سطح واقعی زبان خود را بدانید و قرار نیست شخص دیگری از نتیجه آزمون شما باخبر شود. وب‌سایت کاکتوس پس از آزمون، نتیجه شما را بررسی می‌کند و در یکی از شش سطح شروع، ابتدایی، متوسطه، بالاتر از حد متوسط، عالی و ماهر دسته‌بندی می‌کند. علاوه بر آن توضیح‌های مفصل‌تری درمورد هرکدام از مهارت‌های زبانی شما ارایه می‌شود. وب‌سایت کاکتوس آزمون‌های تعیین سطح مربوط به 22 زبان را پشتیبانی می‌کند. این زبان‌ها عبارتند از: انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی، دانمارکی، سویدی، هلندی، چکی، لهستانی، روسی، کرواتی، یونانی، ترکی، عربی، عبری، هندی، تایلندی، کانتونی، ماندارین و ژاپنی.

3. آزمون معلم‌های زبان

به یک آزمون زبان جدی نیاز دارید؟ هزینه آزمون تافل و آیلتس برای شما زیاد است؟ آزمون زبانی می‌خواهید که در همه جای جهان معتبر باشد؟ وب‌سایت Language Trainers دوره‌های آموزشی زبان و آزمون‌های رایگان معتبر برگزار می‌کند. سوال‌های این آزمون‌ها براساس استانداردهای بین‌المللی طراحی می‌شوند، درنتیجه هرجای دنیا که نمره‌های خود را ارایه کنید، همه چیز درمورد مهارت‌های زبانی شما شفاف است.

4. آزمون زبان Sprachcaffe

تلفظ نام این وب‌سایت کمی دشوار است، اما آزمون‌های Sprachcaffe در حد نامش دشوار نیست! این وب‌سایت برای شبکه بین‌المللی مدرسه‌های آموزش زبان و آزمون‌های رایگان و سریع آنلاین شناخته‌شده ‌است. هر آزمون 70 سوال دارد. پس از آزمون سطح زبان و پاسخ‌نامه تشریحی خود را دریافت می‌کنید. این وب‌سایت آزمون‌های تعیین سطح هفت زبان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، عربی و چینی را برگزار می‌کند.

5. وب‌سایت Berlitz

آزمون‌های کتبی خیلی خوب و مفید هستند اما برای سنجش میزان مهارت لیسنینگ زبان‌آموز به کار نمی‌آیند. Berlitz برای حل این مشکل برنامه‌ریزی و طراحی شده‌است. این وب‌سایت آزمون‌های رایگان آنلاین برگزار می‌کند. هر آزمون 70 سوال دارد که باید در 30 دقیقه پاسخ داده‌شود. بعضی از سوال‌ها کتبی هستند و بعضی دیگر لیسنینگ زبان‌آموز را می‌سنجند. این وب‌سایت برای زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی آزمون برگزار می‌کند.

6. آزمون بین‌المللی زبان

آیا می‌خواهید رزومه خود را با یک آزمون زبان پربارتر کنید؟ Language Testing International به شما کمک می‌کند. این وب‌سایت پس از آزمون گواهی مهارت زبانی به شما ارایه می‌کند که اعتبار فراوانی دارد. شرکت‌های کوکاکولا، سامسونگ، ورایزون و بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی دیگر برای سنجش مهارت‌های زبانی کارمندان خود از این زبان استفاده می‌کنند. برای شرکت در این آزمون رسمی بین‌المللی نیازی به حضور در موسسه خاصی نیست. پس از انتخاب زبان موردنظر می‌توانید مهارت لیسنینگ، اسپیکینگ، ریدینگ یا رایتینگ را انتخاب کنید. هر مهارت 30 تا 80 دقیقه زمان لازم دارد و هزینه آن از 50 تا 159 دلار متغیر است. این وب‌سایت برای بیش از 100 زبان آزمون مهارت برگزار می‌کند.

مطلب امروز تیم آموزش زبان آقای مترجم برای آشنایی بیشتر با وب‌سایت‌های آزمون زبان بود. این وب‌سایت‌ها آزمون‌های متنوعی برگزار می‌کنند. بیشتر آن‌ها رایگان هستند، اما اگر به مدرک معتبری نیاز دارید، باید هزینه آن را بپردازید. پیش از شرکت در آزمون‌هایی که هزینه‌های زیادی دارند، از چند آزمون رایگان کمک بگیرید تا سطح زبان خود را پیدا کنید و بتوانید مهارت‌های زبانی خود را ارتقا دهید. برای ارتقای مهارت‌های زبانی به وبلاگ آقای مترجم هم سری بزنید. ما برای کمک به ارتقای زبان شما آماده هستیم. اگر وب‌سایت دیگری برای آزمون تعیین سطح زبان می‌شناسید، به ما معرفی کنید.

مطالب مرتبط