محتوا چیست و چه فایده ای دارد؟

امروزه همه کسب و کارها، چه کسب و کارهای سنتی و قدیمی و چه کسب و کارهای جدید یا همان استارتاپ ها، سایتی طراحی میکنند و تمایل دارند در کنار کسب و کار حقیقی خود، از طریق سایت و به صورت مجازی هم کسب درآمد کنند.
کسب درآمد مجازی چنان که به نظر میرسد ساده نیست و به مهارت خاص خود نیاز دارد! بخشی از کسب و کارهای مجازی و توسعه آن به عوامل فنی سایت شما بستگی دارد که اگر یک فرد فنی نباشید یا نیروی فنی برای این امور نداشتهباشید، این بخش کمی برای شما دشوار باشد. بخش دیگری که تاثیر بسزایی در سایت شما دارد، محتوای اختصاصی سایت شماست.
امروزه محتوا بخش اصلی کسب و کارهای اینترنتی است و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. مطالبی که شما در سایت خود قرار میدهید، در رتبه سایت کسب و کار شما در موتورهای جستوجو بسیار مهم است. اگر این محتواها تکراری باشد، از سایت دیگری کپی شدهباشد، اصول لازم محتوا را رعایت نکردهباشد (مثلا جایگذاری صحیح کلیدواژهها، اصول سئو، لینکهای داخلی و خارجی و ...)، این محتوا ارزشمند نیست و تاثیر لازم را برای تبلیغات و گسترش کسب و کار شما ندارد.
محتوا در واقع نوعی تبلیغ است. محتوای اختصاصی هر کسب و کار، رکن اصلی بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی اینترنتی است. وقتی شما محتوایی اختصاصی برای کسب و کار خو تولید کنید، به گونهای که اصول مرتبط با SEO در محتوا رعایت شده باشد، محتوا از نظر اصول نگارشی مناسب باشد، اطلاعات مفیدی در اختیار مخاطب قرار دهد و برای او جذاب باشد، رتبه سایت شما را بهبود میبخشد.
احتمالا به این نتیجه رسیدهاید که لازم است برای سایت کسب و کار خود محتوای اختصاصی تولید کنید. اما، این محتوا چگونه تولید میشود؟
برای تولید محتوای صحیح باید چه گامهایی را طی کرد؟
- تدوین استراتژی محتوا
استراتژی محتوا در واقع بخشی از برنامه بازاریابی شما است. در تدوین استراتژی محتوا شما به چند سوال کلیدی پاسخ میدهید:
- محتوا را برای چه کسی تولید میکنید و مخاطب محتوای شما کیست؟
- مخاطبان شما چه عبارتهایی را در موتورهای جستجو سرچ میکنند؟
- محتوایی که مینویسید قرار است چه مشکلی را برای مخاطب شما حل کند و چه فایدهای برای او داشتهباشد؟
- محتوای شما نسبت به محتواهای قبلی که در سایر سایتها وجود دارد چه مزیتی دارد؟ آیا این محتوا یکتا است؟
- آیا محتواهای سایت شما از فرمت یکسانی پیروی میکند؟
- این محتواها چگونه و توسط چه کسی تولید و منتشر میشود؟
در این مرحله لازم است لیستی از کلیدواژهها را گردآوری کنید. منظور از این لیست چیست؟ لیست کلیدواژه در واقع لیستی از عبارتهایی است که مخاطبان شما در موتورهای جستجو به دنبال آنها میگردند. در این گام لازم است شما با استفاده از ابزارهای مختلف در دسترس این کلیدواژهها را پیدا کنید، اولویتبندی کنید و بر اساس منطق کسبوکار خود آنها را دستهبندی کنید. این کلیدواژهها شما را در مسیر درستی هدایت میکند تا محتواهای سایت خود را بروزرسانی کنید و محتواهای جدید تولید کنید.
- تهیه تقویم محتوا
پس از تدوین استراتژی محتوا لازم است یک برنامه زمانی برای نشر محتواها در وبلاگ سایت خود داشتهباشید. سعی کنید محتواهایی که در سایت خود منتشر میکنید طبق یک برنامه زمانی منظم انجام گیرد.
- تولید محتوا
اگر فردی صاحب نظر در حوزهای تخصصی هستید، میتوانید اطلاعات جدیدی برای مخاطبان خود تولید کنید و در اختیار آنها بگذارید. با توجه به آن که اکثر کسانی که صاحب یک کسب و کار هستند، تا این حد دانش تخصصی ندارند و تا این حد صاحب فکر و نظری جدید نیستند، سعی میکنند محتوا گردآوری کنند و در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.
در این شرایط بهتر آن است متناسب با مخاطبان هدف خوب و در نظر گرفتن نیازهای آنها، از محتواهای بروز و منابع معتبر موجود استفاده کنید. آنها را ترجمه و بومیسازی کنید و به مخاطبان خود ارایه دهید.
- ارزیابی عملکرد محتوا
پس از تولید محتوا، لازم است محتوا را زیر نظر بگیرید و بررسی کنید آیا نتیجه مطلوب را برای کسب و کار شما دارد یا خیر. در این گام از ابزارهای مختلف موجود کمک بگیرید و موارد زیر را ارزیابی کنید:
- چند نفر محتوای شما را مطالعه کردهاند؟
- چه مدت در صفحه محتوای شما زمان صرف کردهاند؟
- تا کجای صفحه محتوا به مطالعه ادامه دادهاند؟
- آیا روی لینکها و دکمههایی که داخل محتوا قرار دادهاید کلیک کردهاند؟
- این کاربران در مجموع چه مدت در سایت شما زمان صرف کردهاند و به چه تعداد صفحه وارد شدهاند؟
- چه تعداد از کاربران نظری روی محتوای شما ثبت کردهاند؟
- آیا محتوای شما را بازنشر کردهاند؟
بررسی این پارامترها و زیر نظر داشتن آنها به شما نشان میدهد محتوا چهقدر شما را به هدف کسبوکارتان نزدیک کردهاست. تحلیل این نتایج به شما کمک میکند بتوانید محتوا را بهینه کنید تا بتواند اثرگذارتر واقع شود.
تیم آقای مترجم در تمامی این مراحل به عنوان مترجم یا همکار در کنار شما خواهد بود. اگر چنانچه در این زمینهها نیاز به امکانات بیشتر یا مشاوره دارید با ما تماس بگیرید
پشتیبانی 24 ساعته تلگرام
برای دریافت مشاوره به پشتیبانی تلگرام آقای مترجم پیام بدهید.
تعرفه تولید محتوای فارسی
پایه
- ترجمه
- 950- 1050 واژه
- محتوا با کیفیت نقرهای
- جایگذاری کلید واژهها
- یک عکس به ازای هر محتوا
- ارائه Alt tag برای تصویر
- ارائه Meta description برای محتوا
- ارائه لینک های درونی (inbound links)
- ارائه لینک های بیرون (outbound links)
پیشرفته
- گردآوری و تالیف
- 950- 1050 واژه
- محتوا با کیفیت نقرهای
- جایگذاری کلید واژهها
- یک عکس به ازای هر محتوا
- ارائه Alt tag برای تصویر
- ارائه Meta description برای محتوا
- ارائه لینک های درونی (inbound links)
- ارائه لینک های بیرون (outbound links)
حرفه ای
- گردآوری و تالیف
- 950- 1050 واژه
- محتوا با کیفیت نقرهای
- جایگذاری کلید واژهها
- یک عکس به ازای هر محتوا
- ارائه Alt tag برای تصویر
- ارائه Meta description برای محتوا
- ارائه لینک های درونی (inbound links)
- ارائه لینک های بیرون (outbound links)
بسته محتوای فارسی
بازاریابی محتوایی و تولید محتوا فرآیندی مستمر و بلندمدت است. برای آن که بتوانید بازاریابی محتوایی موفقتری انجام دهید لازم است برنامه محتوای ماهانه داشتهباشید. بدین منظور میتوانید به صورت ماهیانه، تعداد مشخصی محتوای فارسی برای وبسایت خود سفارش دهید.
مزایای بسته محتوای فارسی
- با تعریف بسته محتوای ماهانه برای وبسایت کسب و کار خود، برنامه محتوای شما همواره منظم است و سایت شما طبق برنامه منظمی بروزرسانی میشود.
- هزینه تولید محتوای شما کاهش مییابد. در صورتی که بیشتر از 10 محتوا در ماه نیاز داشتهباشید میتوانید از 10 درصد تخفیف ویژه استفاده کنید.
بنابراین بسته به نیاز کسب و کار خود بسته محتوای خود را ایجاد کنید و ماهانه از آن استفاده کنید.
ساخت بسته محتوای سفارشی
برای سفارش بسته محتوای سفارشی برای کسب و کار خود از طریق پشتیبانی 24 ساعته
با ما در ارتباط باشید
* تذکر:
تمامی محتواها و بستههای تولید محتوای فارسی، از لحاظ کیفیت متن نوشتهشده، متناسب با طرح نقرهای ترجمه هستند برای اطلاعات بیشتر و انتخاب هوشمندانهتر ویژگیهای طرح نقرهای را مطالعه کنید. در نظر داشتهباشید در صورت نیاز کسب و کار شما به کیفیت بیشتر یا کمتر از طرح نقرهای، میتوان طرح طلایی یا برنزی را در هر یک از این بستهها جایگزین کرد.
تعرفه تولید محتوای انگلیسی
پایه
- گردآوری و تالیف
- 950- 1050 واژه
- کیفیت نگارش طلایی (Native)
- جایگذاری کلید واژهها
- یک عکس به ازای هر محتوا
- ارائه Alt tag برای تصاویر
- ارائه Meta description برای محتوا
- ارائه لینک های درونی (inbound links)
- ارائه لینک های بیرون (outbound links)
پیشرفته
- گردآوری و تالیف
- 950- 1050 واژه
- کیفیت نگارش طلایی (Native)
- جایگذاری کلید واژهها
- یک عکس به ازای هر محتوا
- ارائه Alt tag برای تصاویر
- ارائه Meta description برای محتوا
- ارائه لینک های درونی (inbound links)
- ارائه لینک های بیرون (outbound links)
حرفه ای
- گردآوری و تالیف
- 950- 1050 واژه
- کیفیت نگارش طلایی (Native)
- جایگذاری کلید واژهها
- یک عکس به ازای هر محتوا
- ارائه Alt tag برای تصاویر
- ارائه Meta description برای محتوا
- ارائه لینک های درونی (inbound links)
- ارائه لینک های بیرون (outbound links)
بسته محتوای انگلیسی
بازاریابی محتوایی و تولید محتوا فرآیندی مستمر و بلندمدت است. برای آن که بتوانید بازاریابی محتوایی موفقتری انجام دهید لازم است برنامه محتوای ماهانه داشتهباشید. بدین منظور میتوانید به صورت ماهیانه، تعداد مشخصی محتوای انگلیسی برای وبسایت خود سفارش دهید.
مزایای بسته محتوای انگلیسی
- با تعریف بسته محتوای ماهانه برای وبسایت کسب و کار خود، برنامه محتوای شما همواره منظم است و سایت شما طبق برنامه منظمی بروزرسانی میشود.
- هزینه تولید محتوای شما کاهش مییابد. در صورتی که بیشتر از 10 محتوا در ماه نیاز داشتهباشید میتوانید از 10 درصد تخفیف ویژه استفاده کنید.
بنابراین بسته به نیاز کسب و کار خود بسته محتوای خود را ایجاد کنید و ماهانه از آن استفاده کنید.
ساخت بسته محتوای سفارشی
برای سفارش بسته محتوای سفارشی برای کسب و کار خود از طریق پشتیبانی 24 ساعته
با ما در ارتباط باشید
* تذکر:
تمامی محتواها و بستههای تولید محتوای انگلیسی، از لحاظ کیفیت نگارش، متناسب با طرح طلایی ترجمه هستند برای اطلاعات بیشتر و انتخاب هوشمندانهتر ویژگیهای طرح طلایی را مطالعه کنید. در نظر داشتهباشید در صورت نیاز کسب و کار شما به کیفیت بیشتر یا کمتر از طرح طلایی، میتوان طرح طلایی ویژه، نقرهای یا برنزی را در هر یک از این بستهها جایگزین کرد.