معرفی کتاب 1100 واژه ضروری زبان انگلیسی (1100 words you need to know) + دانلود رایگان PDF

کتاب 1100 واژه ضروری زبان انگلیسی منبعی بسیار مهم برای تقویت دایره واژگان محسوب می‌شود.

همچنین افراد برای شرکت در آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس، تافل و آزمون دولینگو از کتاب 1100 واژه استفاده می‌کنند. لغات این کتاب سطح نسبتا دشواری دارند پس برای استفاده از آن باید از سطح زبان نسبتا خوبی برخوردار باشید. کتاب 1100 لغت انگلیسی توسط انتشارات Barrons Educational Series برای اولین بار در سال 2013 در 408 صفحه منتشر شده‌است.

 کتاب 1100 یکی از بهترین کتاب‌های لغت زبان انگلیسی است و توسط انتشارات Barrons Educational Series برای اولین بار در سال   2013 در 408 صفحه منتشر شده‌است.

1100 words you need to know

بهتر است قبل از خواندن کتاب1100 واژه، کتاب 504 واژه ضروری زبان انگلیسی را مطالعه کرده باشید. با مطالعه این کتاب زبان‌آموزان به تسلط کافی در زمینه واژگان کاربردی زبان انگلیسی می‌رسند.

کل واژگان کتاب 1100 در 46 هفته ارائه می‌شود. در هر هفته شما با 20 لغت جدید مواجه می‌شوید. ویژگی مثبت این کتاب این است که دقیقا برای شما مشخص کرده که در هر روز کدام کلمات را بخوانید. کتاب در هرروز برای شما 5 لغت جدید را ارائه می‌کند. پس برای یادگیری لغات هرهفته به 4 روز نیاز دارید. می‌توانید 3 روز باقی مانده را به تمرین و تکرار اختصاص دهید که باعث تثبیت مطالب در ذهنتان می‌شود.

روند کلی مطالب کتاب 1100 واژه ضروری زبان انگلیسی

کتاب 1100 واژه ضروری از پنج بخش تشکیل شده با هدف بهتر به خاطر سپردن لغات ضروری انگلیسی.

  • قسمت اول هرروز معرفی کلمات است. زیر هریک از واژگان فونتیک آن‌ها نوشته شده است پس شما به راحتی می‌توانید از تلفظ آن‌ها آگاه شوید.
  • سپس با متنی کوتاه مواجه می‌شوید. متنی که شامل 5 کلمه جدید آن روز است.
  •  قسمت سوم هرروز،‌ Sample test است. جملاتی با جای‌خالی به شما نشان داده می‌شوند و شما باید با کلمات جدیدی که در آن روز آموخته‌اید،‌ آن‌ها را تکمیل کنید.
  • قسمت چهارم Definitions نام دارد. معنی و توضیحی از کلماتی که آموخته‌اید به انگلیسی آورده شده. شما باید تشخیص دهید که هرتوضیح مربوط به کدام کلمه است.
  • در انتهای هرروز با قسمتی مواجه می‌شوید به نام Today’s idiom و با اصطلاحات و ضرب‌المثل‌هایی که کاربرد زیادی در گفت‌وگوهای انگلیسی زبانان دارند آشنا می‌شوید

حتما بخوانید

با کتاب 504 آشنا شوید و زبان انگلیسی‌تان را تقویت کنید.

تمرین‌های مرور هفتگی

شما دروس هرهفته را در 4 روز به پایان می‌رسانید. همان‌طور که گفتم سه روز باقی ‌مانده را به مرور و تثبیت مطالب می‌پردازید. برای مرور پایانی در انتهای هرهفته قسمتی در نظر گرفته شده تحت عنوان Review .

در تمرین اول این قسمت کلمات در ستون A نوشته شده‌اند و مترادف‌های آن‌ها در ستون B. شما باید هرکلمه را به مترادف آن وصل کنید. در این قسمت ممکن است با کلمات جدیدی مواجه شوید پس با یادگیری آن‌ها می‌توانید دایره واژگان خود را تقویت کنید.

قسمت دوم مرور مربوط به Word searchمی‌شود. در این تمرین متنی آورده شده که تعدادی جای‌خالی در آن وجود دارد . شما باید با کلماتی که در آن هفته یاد گرفته‌اید، آن‌ها را تکمیل کنید. برای اینکه بتوانید راحت‌تر آن را انجام دهید بالای جای خالی اشاره شده که کلمه موردنظر این قسمت در کدام روز از آن هفته ذکر شده.

این روال کلی یادگیری لغات کتاب 1100 بود. تمرین‌های زیادی که در این کتاب وجود دارد به شما کمک می‌کند هرچه بهتر کلمات را به خاطر بسپارید و آن‌ها را در ذهن خود تثبیت کنید. در کل این نکته را در نظر داشته باشید که کتاب‌هایی همچون 1100 واژه، سه هزار واژه لانگمن و 504 از بهترین منابع تقویت دایره واژگان انگلیسی هستند. پس برای تقویت واژگان‌تان می‌توانید از این کتاب‌ها استفاده کنید.

دانلود رایگان کتاب 1100 لغت ضروری

فایل pdf کتاب 1100 واژه انگلیسی را از طریق لینک زیر رایگان دانلود کنید و روی موبایل، تبلت یاکامپیوتر خود، در هر زمان مطالعه کنید

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم یکی از بهترین منابع تقویت دایره واژگان انگلیسی یعنی کتاب 1100 را به شما معرفی کنیم. سعی کنید قبل از مطالعه کتاب 1100 واژه ضروری زبان انگلیسی با راهکارهای یادگیری سریع لغات انگلیسی آشنا شوید و از آن راهکارها برای یادگیری لغات کتاب 1100 استفاده کنید تا کلمات این کتاب را سریع‌تر به خاطر بسپارید و دیرتر فراموش کنید.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید سایر مهارت‌های زبان انگلیسی‌ (ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و …) را تقویت کنید، می‌توانید در دوره‌های آنلاین و رایگان سایت Udemy شرکت کنید.

مطالب مرتبط