یادگیری زبان انگلیسی در خواب

 یادگیری زبان متدها و شیوه‌های متفاوتی دارد. هرکس با هرسلیقه‌ای کافی است متد مناسب خود را بیابد و تلاش خود را در راستای یادگیری آغاز کند. بعضی به موسیقی علاقه دارند و بعضی دیگر یادگیری زبان از طریق فیلم و سریال را ترجیح می‌دهند. بعضی از افراد دوست دارند کتاب داستان یا کتاب‌های کمک آموزشی بخوانند و بعضی دیگر یادگیری زبان از طریق برنامه‌های تلفن همراه را دوست دارند.

تنبل‌ها هم دوست دارند بدون هیچ تلاشی زبان یاد بگیرند. متناسب با درجه تنبلی بعضی ترجیح می‌دهند صبر کنند تا قرص یادگیری زبان ساخته شود! بعضی دیگر هم دوست دارند در خواب همه کلمه‌ها، گرامرها و نکته‌های مهم زبان به ذهنشان منتقل شود و با خوابیدن زبان یاد بگیرند! آقای مترجم امروز به معرفی منابعی می‌پردازد که هنگام خواب برای یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک می‌کنند.

ذهن انسان بسیارپیچیده است. با وجود صدها سال مطالعه، هنوز رمز و رازهای فراوانی درمورد خواب و فرایند یادگیری زبان وجود دارد که دانشمندان درمورد آن‌ها چیزی نمی‌دانند. نخست بیایید بررسی کنیم اصلا امکان یادگیری در خواب وجود دارد یا خیر؛

امکان یادگیری زبان در خواب

ایده یادگیری در خواب (هیپنوپدیا) اولین بار در اوایل قرن بیستم در اتحاد جماهیر شوروی به وجود آمد. پژوهشی در سال 1965 مطرح کرد که یادگیری زبان در خواب امکان‌پذیر است. پژوهش‌های معاصر درمورد یادگیری هنگام خواب به نتایج متناقضی دست یافته‌اند. بعضی از پژوهشگران به این مسئله نگاه شبه‌علم دارند، زیرا شواهد کافی برای نتیجه‌گیری قطعی درمورد آن وجود ندارد. پژوهش‌ دیگری بیان می‌کند که خواب مناسب بر تقویت حافظه موثر است. در پژوهش دیگری به گروهی از دانشجویان سوئیسی تعدادی کلمه از یک زبان خارجی ارایه شد، پس از مرور کلمه‌ها از گروهی خواسته‌شد بخوابند و از گروه دیگری خواسته‌شد که بیدار بمانند. گروه اول در به یاد آوردن واژه‌ها موفق‌تر بودند.

چرا باید یادگیری زبان درخواب را امتحان کنیم

یکی از مهمترین دلایل یادگیری زبان درخواب، زمان است. اگر شاغل باشید و هیچ فرصتی برای یادگیری زبان نداشته باشید، می‌توانید هنگام خواب را امتحان کنید. حتی اگر یادگیری هنگام خواب برای شما خیلی موثر نباشد، بازهم چیزی از دست نخواهیدداد. هنگامی که خواب هستید ناخودآگاه شما فعال‌تر است، پس می‌تواند در فرایند یادگیری زبان اثر مثبت داشته باشد.

منبع‌هایی برای یادگیری زبان هنگام خواب

1. کانال Eko Languages برای یادگیری زبان هنگام خواب

Eko Languages یک کانال یوتیوب برای یادگیری زبان است. ویدیوهایی شامل لیست‌های واژگان و راهنمایی تلفظ ارایه می‌کند. این کانال ویدیوهایی نیز ویژه یادگیری هنگام خواب تهیه کرده‌است. این ویدیوها از لحن و صدای آرامی استفاده می‌کنند که خواب شما را آشفته نکنند. واژه یک بار به انگلیسی گفته می‌شود و سپس سه بار معنای آن به یکی از زبان‌های چینی، فرانسوی، آلمانی، هندی، ایتالیایی، روسی و اسپانیایی بیان می‌شود. همچنین ویدیوهای یادگیری هنگام خواب برای یادگیری زبان انگلیسی به زبان مادری زبان‌های مختلف وجود دارد.

2. کانال Sleep Learning برای یادگیری زبان هنگام خواب

Sleep Learning یک کانال یوتیوب ویژه یادگیری زبان هنگام خواب است. در این کانال مواد آموزشی متنوعی برای یادگیری هنگام خواب ارایه شده‌است. این مواد آموزشی شامل جدول تناوبی عناصر، پایتخت کشورهای جهان و ویدیوهای جذابی برای یادگیری زبان هستند. ویدیوهای این کانال زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، ژاپنی و اسپانیایی را آموزش می‌دهند. ویدیوهایی نیز برای آموزش آلمانی، ایتالیایی، کره ای و پرتغالی تهیه شده‌اند. هر واژه یک بار به زبان شما و سه بار به زبانی که می‌خواهید بیاموزید تکرار می‌شود.

3. وب‌سایت Sleep learning برای یادگیری زبان هنگام خواب

این Sleep learning با Sleep learning مورد قبل کاملا متفاوت است. این برنامه فایل‌های صوتی قابل دانلودی را ارایه می‌کند. این برنامه ادعا می‌کند می‌تواند در 30 روز یک زبان را به شما یاد بدهد. هدف آموزش 850 کلمه است. سپس شما می‌توانید این کلمه‌ها را کنار هم بگذارید و جمله بسازید. این برنامه آموزش 50 زبان رایج و غیررایج از جمله انگلیسی را ارایه می‌دهد.

4. برنامه Sleepy languages  برای یادگیری زبان هنگام خواب

برنامه sleepy language روزانه سه دقیقه مطالعه از شما می‌خواهد. مطالعه‌ای که در قالب بازی واژه‌ها ارایه می‌شود. سپس در طول شب واژه‌هایی را که یاد گرفته‌اید مرور می‌کند. این برنامه ادعای یادگیری زبان درکوتاه‌مدت را ندارد، اما در طولانی‌مدت شیوه‌های آموزشی منطقی‌تری دارد. این برنامه 11 زبان شامل عربی، چینی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، پرتغالی، روسی و اسپانیایی را ارایه می‌کند.

پژوهشگران هنوز نمی‌توانند به طور قطعی اعلام کنند که یادگیری زبان هنگام خواب امکان‌پذیر است یا خیر، اما پژوهش‌ها هنوز ادامه دارد. با این حال اگر یادگیری زبان هنگام خواب را امتحان کنیم، چیزی را از دست نخواهیم داد! برنامه‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم بیشتر به مرور واژه‌ها هنگام خواب می‌پردازند. اگر شما هم برنامه یا منبع دیگری می‌شناسید با آقای مترجم درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط