فیلم های انگلیسی برای تقویت زبان کودکان+ دانلود رایگان

اغلب ما نام فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی مانند Frozen، Beauty and the Beast، Ice Age، The Incredibles، Nemo و… را شنیده‌ایم یا حتی در کودکی خود آن‌ها را تماشا کرده‌ایم و خاطره‌های خوشی برای ما به جا گذاشته‌اند. با این وجود هنگامی که می‌خواهیم پروسه تقویت زبان کودکان با فیلم را اجرا کنیم، نمی‌دانیم که چگونه از آن فیلم‌ها برای یاد دادن زبان انگلیسی به کودکان استفاده کنیم؛ حتی در برخی موارد در انتخاب فیلم مناسب دچار سردرگمی می‌شویم.

ما در این مطلب سعی داریم به معرفی 10 نمونه از بهترین‌ فیلم‌ها برای کودکان بپردازیم تا با استفاده از این فیلم‌ها بتوانید زبان انگلیسی را به خوبی به کودکان و خردسالان خود آموزش دهید اما این که بهترین فیلم آموزش زبان انگلیسی به کودکان کدام است یا کدام فیلم انگلیسی برای تقویت زبان بهتر است تا حدی سلیقه‌ای است. پس بهتر است قبل از معرفی، از نحوه‌ی آموزش زبان انگلیسی با فیلم مطلع شوید.

در این بخش خلاصه‌ای از اطلاعات هر فیلم در اختیار شما قرار داده می‌شود تا این فیلم‌ها را با هم مقایسه کنید و گزینه مناسب‌تان را انتخاب کنید. البته همان طور که گفته شد انتخاب فیلم مناسب برای آموزش زبان انگلیسی به سلیقه‌تان بستگی دارد و تنها در این مطلب سعی شده است که نمونه‌هایی از بهترین آثار سینمایی جهان معرفی شوند. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که علاوه بر فیلم‌هایی که در این بخش معرفی شده‌اند از کارتون‌های مناسب تقویت زبان نیز می‌توانید برای آموزش زبان به کودکان‌تان استفاده کنید.

1. انیمیشن Zootopia برای آموزش زبان به کودکان

نام فیلم: Zootopia
کارگردان: Byron Howard
سال انتشار: 2016
مدت زمان: 108 دقیقه

کمتر کسی است که بعد از جایزه گرفتن Zootopia در مراسم اسکار سال 2017 نام این انیمیشن محبوب را نشنیده باشد. داستان این فیلم، شهری به نام Zootopia را که حیوانات ساکن آن هستند بیان می‌کند. هنگامی که روباه چرب زبانی به خاطر جرمی که مرتکب نشده است مقصر شناخته می‌شود، پلیس خرگوشی او را تحت پیگرد قرار می‌دهد اما وقتی آن‌ها هدف‌های یک توطئه می‌شوند مجبور می‌شوند با هم متحد شوند و پرده از یک فساد بزرگ بردارند.

نقدهای منتقدان نسبت به این فیلم بسیار مثبت بوده است، نمرات بالایی دریافت کرده است و یکی از فیلم‌های مناسب برای تقویت زبان کودکان محسوب می‌شود.

2. انیمیشن 6Big Hero برای آموزش زبان به کودکان

نام فیلم:6 Big Hero
کارگردان: Don Hall
سال انتشار: 2014
مدت زمان: 102 دقیقه

انیمیشن Big Hero 6 برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین انیمیشن سال 2015، فیلمی در ژانر علمی-تخیلی است و طرفدارهای خودش را دارد. داستان فیلم در شهری در آینده به نام سان فرانسوکیو، ترکیبی فرهنگی، جغرافیایی و معماری از دنیای شرق و غرب، اتفاق میافتد. قهرمان داستان نوجوانی به نام هیرو هامادا، نخبه‌ی دانش رباتیک است که به همراه برادر بزرگترش، تاداشی، روزی به کالج می‌رود و آنجا عاشق چیزی که در آزمایشگاه برادرش می‌بیند می‌شود. برای این که ثابت کند که لیاقت ورود به دانشگاه را دارد باید چیزی اختراع کند اما طی اتفاقاتی خود را مسئول مقابله با یک تهدید شرورانه در شهر می‌بیند.

این فیلم به حدی محبوب شد که سریال تلویزیونی آن نیز ساخته شد. این انیمیشن موزیکال می‌تواند منبع خوبی برای آموزش زبان به کودکان باشد.

3. انیمیشن The Boss Baby برای آموزش زبان به کودکان

نام فیلم: The Boss Baby
کارگردان: Tom McGrath
سال انتشار: 2017
مدت زمان: 97 دقیقه

کم و بیش همه با شخصیت بچه رییس به سبب محبوبیتش آشنایی دارند. این فیلم که بر اساس کتابی به همین نام، نوشته‌ی مارلا فرازی (Marla Frazee) ساخته شد، داستان خانواده‌ای را نقل می‌کند که با ورود بچه‌ای عجیب و غریب به خانه‌شان اتفاقات زیادی را تجربه می‌کنند. در حالی که خانواده انگشت اتهام خود را به سوی پسر بزرگ‌تر نشانه می‌روند و او را حسود می‌خوانند، طولی نمی‌کشد که اوضاع عوض می‌شود و این دو برادر چاره‌ای ندارند جز این که در مقابل خطری که خانواده را تهدید می‌کند با هم متحد شوند.

این فیلم پیام مهمی که شامل اهمیت و ارزش خانواده است را به بچه‌ها انتقال می‌دهد و از آن دسته فیلم‌هایی است که دیالوگ‌های چندان پیچیده‌ای ندارد. بعدها ادامه‌ی این فیلم در قالب سریالی به نام The Boss Baby: Back in Business ساخته شد.

4. انیمیشن Inside Out برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

نام فیلم: Inside Out
کارگردان: Pete Docter
سال انتشار: 2015
مدت زمان: 95 دقیقه

انیمیشن Inside Out پنج احساس مختلف انسان شامل ترس، ناراحتی، شادی، عصبانیت و نفرت را در قالب شخصیت‌های کارتونی و چگونگی تعامل آن‌ها در ذهن و خاطره و تجربه‌های جدید به تصویر می‌کشد. داستان فیلک راجع به رایلی دختری 11 ساله و شادی است که بخاطر شرایط خانوادگی مجبور می‌شود به همراه پدر و مادرش به شهر سان فرانسیسکو نقل مکان کند. او در این شهر جدید باید دوست جدید پیدا کند و وضعیت خودش را با محیط جدید تطبیق دهد. با این‌حال 5 احساس مهم ذهن او قادر نیستند در موقعیت جدیدی که رایلی در آن قرار گرفته است مدیریت همیشگی‌شان را بر ذهن او داشته باشند و مدام در حال کشمکش هستند.

محتوای فیلم به خوبی کارکرد مغز و به خصوص احساسات مهم و اثرهای آن‌ها را با زبانی کودکانه برای کودکان به تصویر می‌کشد. این فیلم نیز در سال 2016 برنده‌ی اسکار بهترین انیمیشن شد و برای تقویت زبان کودکان منبع مناسبی محسوب می‌شود.

5. فیلم Christopher Robin برای آموزش زبان به کودکان

نام فیلم: Christopher Robin
کارگردان: Marc Forster
سال انتشار: 2018
مدت زمان: 104 دقیقه

این فیلم که به اصطلاح لایو اکشن (live-action) همان شخصیت محبوب کارتونی وینی پو است، داستان فردی به نام کریستوفر که تبدیل به یک انسان بالغ شده است و اکنون تمرکز او بر روی زندگی، کار و خانواده‌اش می‌باشد را بیان می‌کند تا اینکه کریستوفر به صورت ناگهانی با دوست قدیمی خود، Winnie-the-Pooh (پو خرسه)، برخورد می‌کند. حالا که کریستوفر گرفتار مشکلات و استرس زندگی در دنیای واقعی شده و همیشه مشغول کار است و دیگر خبری از آن کودک باهوش و خوشحال نیست، دوستان قدیمی کریستوفر به دیدارش می آیند تا وی را به خود ﻭﺍﻗﻌﯽاش بازگردانند.

تماشای این فیلم به همراه کودکتان هم برایش آموزنده است و هم شما را به دنیای کودکیتان و خاطره‌هایی که با وینی پو داشته‌اید می‌برد.

6. فیلم Cloudy With a Chance of Meatballs برای آموزش زبان به کودکان

نام فیلم: Cloudy With a Chance of Meatballs
کارگردان: Phil Lord
سال انتشار: 2009
مدت زمان: 90 دقیقه

یکی از فیلم‌های انگلیسی زبان معروف و محبوب دیگر، ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی است. در این فیلم با کلمات، زیاد بازی شده‌است. حتی عنوان فیلم هم یکی از آنهاست که جمله معروف ابر با احتمال بارش را تغییر داده است. با این فیلم انگلیسی به خاطر وجود حرکات رسای شخصیت‌ها به خوبی یاد می‌گیرید که چطور دهان خود را موقع ادای کلمات باز و بسته کنید.

7. فیلم Hotel Transylvania برای آموزش زبان به کودکان

نام فیلم: Hotel Transylvania
کارگردان: Genndy Tartakovsky
سال انتشار: 2012
مدت زمان: 91 دقیقه

در این انیمیشن به صورت اغراق آمیز و بیشتر از حد نیاز در حرف زدن شخصیت‌ها از حرکات صورت و دهان استفاده شده‌است. اگر در ایجاد آواهای صحیح مشکل دارید، شخصیت اصلی دختر و پسر این فیلم را با دقت تماشا کنید. چیزهای زیادی می‌توانید از این هیولاهای دوست داشتنی یاد بگیرید. فقط به پدر خون‌آشام زیاد توجه نکنید زیرا لهجه او غلیظ است و دهان او نسبت به افراد عادی موقع حرف زدن انعطاف بیشتری دارد.

8. فیلم Tangled برای آموزش زبان به کودکان

نام فیلم: Tangled
کارگردان: Nathan Greno
سال انتشار: 2010
مدت زمان: 100 دقیقه

شخصیت‌های اصلی گیسو کمند مثل افراد عادی جامعه نیستند پس به اصطلاح نوع حرف زندشان خیابانی است و رسمی صحبت نمی‌کنند. لغات بسیار عالی در این فیلم به کار رفته است. این فیلم روایت‌گر داستان کلاسیک گیسو کمند با کمی دخل و تصرف است که آن را تبدیل به داستانی جذاب برای کودکان کرده است.

9. فیلم How to Train Your Dragon برای آموزش زبان به کودکان

نام فیلم: How to Train Your Dragon
کارگردان: Dean DeBlois
سال انتشار: 2010
مدت زمان: 98 دقیقه

این فیلم تا حد زیادی داری ویژگی‌های طبیعی زندگی انسان‌هاست به صورتی که می‌توانید به راحتی در آن لهجه‌های مختلف را بشنوید. بهترین بخش این فیلم صدای شخصیت‌های اصلی فیلم است که بسیار واضح و طبیعی صحبت می‌کنند. درست است که شاید این فیلم انگلیسی زبان کمی افسانه حماسی از اژدها را بیان می‌کند اما در عوض یکی از فیلم‌های خوب برای یادگیری جمله‌های محاوره‌ای زبان انگلیسی است.

10. فیلم The Incredibles برای آموزش زبان به کودکان

نام فیلم: The Incredibles
کارگردان: Brad Bird
سال انتشار: 2004
مدت زمان: 115 دقیقه

یکی از بهترین فیلمها درباره ابر قهرمان‌هاست. این فیلم که داستان ماجرا خانواده‌ای ابر قهرمان است که باید مثل بقیه مردم شهر بدون استفاده از قابلیت‌هایشان زندگی کنند اما سرنوشت جور دیگر رقم می‌خورد و آن‌ها مجبور می‌شوند برای نجات شهر دست به کار شوند. این فیلم پر از مکالمه‌های خانوادگی است و در کنار آن از کلمات علمی تخیلی و دیالوگ‌های روزانه استفاده شده که می‌توانید به خوبی از آن‌ها برای تقویت زبان انگلیسی خود استفاده کنید.

در این مطلب سعی بر آن بود ابتدا خلاصه‌ای از نحوه‌ی آموزش زبان انگلیسی با فیلم به کودکان ارائه شود. سپس به معرفی 10 فیلم از بهترین آثار انیمیشن و سینمایی جهان پرداخته شد. خوشحال می‌شویم در این زمینه نیز نظرها و تجربه‌هایتان را با ما در میان بگذارید و فیلم‌‌هایی که برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان مفید است را به ما نیز معرفی کنید.

البته به غیر از مشاهده فیلم و کارتون، می‌توانید از کتاب‌های مناسب آموزش زبان انگلیسی برای تقویت زبان کودکان‌تان استفاده کنید. اگر این روش تقویت زبان انگلیسی برای‌تان جذاب بود و دوست دارید علاوه بر فرزندتان خودتان نیز با استفاده از فیلم و سریال زبان‌تان را تقویت کنید، می‌توانید از سریال کوتاه یا فیلم‌های مناسب تقویت زبان انگلیسی استفاده کنید.

مطالب مرتبط