بهترین کتاب‌های آموزش رایتینگ

مهارت رایتینگ یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که افراد باید آن را یاد بگیرند ولی یادگیری رایتینگ برای بسیاری از زبان‌آموزان کار سختی است.

حتی هنگام شرکت در آزمون‌هایی مثل آیلتس، تافل و آزمون دولینگو، افراد استرس زیادی برای بخش رایتینگ دارند و معمولا پایین‌ترین نمره‌شان نیز مربوط به همین بخش می‌شود.

روش‌های زیادی برای تقویت رایتینگ انگلیسی وجود دارد. یکی از بهترین روش‌ها استفاده از کتاب‌های آموزش رایتینگ است. به همین خاطر در این مطلب سعی کرده‌ایم بهترین کتاب‌‌های آموزش رایتینگ انگلیسی را معرفی کنیم. همچنین کتاب‌هایی نیز برای تقویت رایتینگ آزمون آیلتس معرفی کرده‌ایم تا شرکت‌کنندگان این آزمون نیز بتوانند از کتاب‌های ارزشمند برای تقویت رایتینگ‌شان استفاده کنند.

بهترین کتاب‌های آموزش رایتینگ

1- تقویت رایتینگ انگلیسی با استفاده از کتاب‌های Longman Academic Writing Series

academic-writing

این مجموعه کتاب‌ها، جزء پرطرفدارترین کتاب‌های تقویت رایتینگ هستند که انتشارات پیرسون آن‌ها را به چاپ رسانده و پنج سطح دارند:

Longman Academic Writing Series 1, 2, 3, 4,5

یعنی زبان‌آموزان سطوح مبتدی تا پیشرفته (از سطح A1 تا C1) می‌توانند از این کتاب‌ها برای تقویت رایتینگ‌شان استفاده کنند. زبان‌آموزان مبتدی طرز جمله‌بندی صحیح را از این کتاب‌ها یاد می‌گیرند و زبان‌‌آموزان پیشرفته‌تر و افرادی که به دنبال تقویت رایتینگ آکادمیک خود هستند نیز می‌توانند برای نگارش مقاله‌ از این کتاب‌ها استفاده می‌کنند.

شیوه تمرینات این کتاب‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که باعث تقویت واژگان و گرامر نیز می‌شوند.

البته به این نکته توجه داشته باشید که مطالعه مجموعه کتاب‌های لانگمن می‌تواند زمان‌بر باشد، پس سعی کنید با انگیزه و اشتیاق به یادگیری رایتینگ بپردازید تا بتوانید با موفقیت تمام کتاب‌های این مجموعه را مطالعه کنید و رایتینگ‌تان را تقویت کنید.

2- تقویت رایتینگ زبان انگلیسی با کمک کتاب‌های Real Writing

real-writing-5

بسیاری از افراد می‌خواهند رایتینگ‌شان را تقویت کنند تا هنگام نوشتن ایمیل‌های کاری، آکادمیک و … نگارش مناسبی داشته باشند. نوع نگارش مکاتبات و نامه‌های کاری و اداری برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد. این افراد می‌توانند از کتاب‌های Real Writing برای تقویت رایتینگ‎‌شان استفاده کنند.

انتشارات کمبریج کتاب‌های Real Writing را در 4 سطح چاپ کرده است تا زبان‌آموزان سطوح مبتدی (Basic) تا پیشرفته (Advanced) همگی بتوانند برای تقویت مهارت رایتینگ‌ زبان انگلیسی‌شان از این مجموعه کتاب‌ها استفاده کنند.

هر یک از کتاب‌های مجموعه Real Writing، شانزده درس دارد و نکات مهم و کاربردی به زبانی کاملا ساده توضیح داده شده‌اند.

3- معرفی کتاب‌های Inside Writing برای آموزش رایتینگ انگلیسی

inside-writing-2

انتشارات آکسفورد کتاب‌های Inside Writing را برای تقویت رایتینگ انگلیسی زبان‌آموزان چاپ کرده است. این مجموعه کتاب‌ها متن ساده و قابل فهمی دارند به همین خاطر زبان‌آموزان به صورت خودخوان می‌توانند از مطالب‌شان استفاده کنند و لازم نیست برای مطالعه این کتاب‌ها حتما معلم داشته باشند یا به کلاس‌های زبان بروند.

  • Inside Writing Intro
  • Inside Writing 1
  • Inside Writing 2
  • Inside Writing 3
  • Inside Writing 4

زبان‌آموزان مبتدی تا پیشرفته (سطوح A1 تا C1) می‌توانند از این کتاب‌ها برای تقویت و بهبود رایتینگ انگلیسی‌شان بهره ببرند.

هر یک از کتاب‌های این مجموعه شامل 10 درس می‌شود. هر درس نیز از 4 قسمت (عنوان‌های گرامر، مدل‌های رایتینگ، مهارت‌های رایتینگ و واژگان) تشکیل شده است. افرادی که به دنبال تقویت مهارت رایتینگ آکادمیک‌شان هستند، بهتر است بر اساس سطح رایتینگ‌شان از این مجموعه کتاب‌ها استفاده کنند.

4- معرفی کتاب‌های Successful Writing برای آموزش رایتینگ انگلیسی

successful-writing-5

این کتاب مخصوص زبان‌آموزان سطوح متوسط (Intermediate) تا پیشرفته (Advanced) است. پس اگر سطح رایتینگ انگلیسی‌تان مبتدی (Basic) است، بهتر است از این کتاب استفاده نکنید و سراغ کتاب‌هایی بروید که در قسمت‌های قبلی به شما معرفی کردیم.

سه سطح این کتاب شامل Intermediate، Upper-intermediate و Proficiency است و انتشارات اکسپرس پابلیشینگ این مجموعه کتاب سه سطحی را چاپ کرده است.

اگر دوست دارید رایتینگ‌تان را تقویت کنید و با استفاده از آن در حیطه‌ آکادمیک فعالیت کنید یا قصد دارید در حوزه تولید محتوای انگلیسی فعالیت کنید و درآمد دلاری به دست آورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از کتاب‌های بالا استفاده کنید اما اگر قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس را دارید بهتر است از کتاب‌هایی که در بخش بعدی معرفی کرده‌ایم استفاده کنید.

بهترین کتاب‌های آموزش رایتینگ آیلتس

امروزه بسیاری از افراد قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند. چنین افرادی بهتر است ابتدا سطح زبان انگلیسی‌شان را بهبود ببخشند، به سرعت مکالمه و اسپیکینگ خود را تقویت کنند و پس از آن در دوره‌های آموزش آیلتس شرکت کنند.

افراد برای تقویت زبان انگلیسی‌شان می‌توانند از کلاس‌های زبان، دوره‌های آنلاین، اپلیکیشن‌های آموزش زبان و … استفاده کنند اما به طور کلی یکی از چالش‌های شرکت‌کنندگان آزمون آیلتس این است که نمی‌توانند به خوبی خود را برای بخش رایتینگ آماده کنند و معمولا از این بخش نمره کمتری نسبت به سایر بخش‌ها کسب می‌کنند.

به همین خاطر سعی کردیم در این قسمت بهترین کتاب‌های این حوزه را به شما معرفی کنیم تا به خوبی خود را برای رایتینگ آزمون آیلتس آماده کنید و نمره خوبی از رایتینگ به دست آورید.

1- معرفی کتاب Best Practice Book for IELTS Writing برای تقویت رایتینگ آیلتس

the-best-writing-training-books

در این کتاب 230 نمونه از رایتینگ‌های آیلتس وجود دارد که 60 نمونه مربوط به تسک یک و 170 نمونه مربوط به تسک دو رایتینگ آیلتس می‌شوند. همچنین با مطالعه این کتاب با اشتباهات رایج در رایتینگ آیلتس نیز آشنا می‌شوید و از این طریق می‌توانید رایتینگ‌تان را بهبود ببخشید.

2- معرفی کتاب BARRON’S WRITING FOR THE IELTS برای آموزش رایتینگ آیلتس

BARRON-WRITING-FOR-THE-IELTS

افرادی که قصد دارند نمره بالایی (حدود هشت) در بخش رایتینگ آیلتس کسب کنند، بهتر است این کتاب را مطالعه کنند. افراد با مطالعه این کتاب یاد می‌گیرند که طی سه مرحله رایتینگ‌شان را بنویسند.

  • مرحله اول: برنامه‌ریزی
  • مرحله دوم: نوشتن
  • مرحله سوم: اصلاح رایتینگ

همچنین افراد با استفاده از این کتاب یاد می‌گیرند که چگونه متن منسجمی بنویسند و ایده‌های‌شان را به یکدیگر ارتباط دهند. علاوه بر این با قواعد گرامری مهم برای نوشتن رایتینگ و کلمات کاربردی نیز آشنا می‌شوند.

3- معرفی کتاب IELTS Advantage: Writing Skills برای آموزش رایتینگ آیلتس

IELTS-Advantage-Writing-Skills

این کتاب از 9 درس تشکیل شده است. دروس 1 تا 6 مربوط به تسک دو رایتینگ و دروس 7 تا 9 مربوط به تسک یک رایتینگ می‌شوند. مطالب این کتاب به زبان ساده بیان شده‌اند و زبان‌آموزان به صورت خودخوان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

در این کتاب مباحثی همچون واژگان، نکات گرامری، ساختار صحیح متون و نحوه استدلال کردن نیز آموزش داده می‌شود تا تمام جنبه‌ها و نکات مربوط به رایتینگ آیلتس را در پوشش دهد. علاوه بر این، نمونه رایتینگ‌های آیلتس نیز در این کتاب موجود است تا زبان‌آموزان با موضوعات و نکات واقعی رایتینگ آیلتس نیز رو به رو شوند.

4- معرفی کتاب Improve your IELTS Writing Skills برای تقویت رایتینگ آیلتس

Improve-your-IELTS-Writing-Skills-4
 Improve-your-IELTS-Writing-Skills-7

این مجموعه کتاب‌ها در دو سطح منتشر شد‌ه‌اند. سطح اول برای کسب نمره 5/4 تا 6 و سطح دوم برای کسب نمره 6 تا 5/7 در رایتینگ آیلتس مناسب هستند. نکات این کتاب‌ها به زبان ساده بیان شده‌اند، به همین خاطر افراد به صورت خودآموز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. هر یک از کتاب‌های این مجموعه از 10 فصل تشکیل شده‌اند. هر فصل نیز به موضوع خاصی اختصاص یافته است و تمامی نکات رایتینگ مربوط به آن موضوع بیان شده است. بخش مربوط به تسک یک و دو رایتینگ نیز جدا شده است و در پایان کتاب نیز پاسخ سوالات آورده شده تا زبان‌آموزان به طور کاملا خودخوان بتوانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

جمع‌بندی

استفاده از کتاب‌های مناسب برای آموزش و تقویت رایتینگ انگلیسی بسیار به شما کمک می‌کند تا مهارت رایتینگ‌تان را بهبود ببخشید. کتاب‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم برای تقویت رایتینگ عمومی، آکادمیک و همین‌طور رایتینگ آیلتس مفید هستند. بسیاری از این کتاب‌ها را نیز می‌توانید به صورت خودخوان مطالعه کنید و با تمرین و تکرار مداوم رایتینگ‌تان را تقویت کنید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که حضور در دوره‌های آموزش رایتینگ انگلیسی نیز می‌تواند به تقویت رایتینگ‌تان کمک کند.

مطالب مرتبط